وزیر اقتصاد:

عملکرد اقتصادی دولت قابل قبول است

خبرگزاری پانا: وزیر امور اقتصادی و دارایی از تدوین بسته سیاستی مشترک بانک مرکزی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد تکانه های ارزی خبر داد و گفت: طراحی سیاست‌های مقابله با سفته بازی برای حفظ ارزش پول ملی ضروری است، ضمن اینکه در مجموع عملکرد اقتصاد ایران با توجه به همه محدودیتهای خارجی عملکرد قابل قبولی است.

کد مطلب: ۸۹۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،سیدشمس‌الدین حسینی امروز در حاشیه بیست و سومین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در جمع خبرنگاران در مورد برنامه های دولت برای کاهش نرخ تورم گفت: در سال گذشته بعد از چندین تکانه ارزی بانک مرکزی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت صنعت، معدن و تجارت مطالعه مشترکی انجام دادند و بسته سیاستی را بر این اساس تدوین کردند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: مهمترین عاملی که در پیشگیری تورم و شتاب آن باید صورت گیرد، مقاوم سازی بازار ارز و جلوگیری از تکانه های ارزی از طریق مرکز مبادلات ارزی است. مرکز مبادلات توانسته به میزان قابل توجهی با عوامل برون‌زای بازار ارز مقابله کند و در کنار آن، توجه به عواملی که می تواند روی رشد نقدینگی تاثیر بگذارد، مورد توجه قرار گرفته است.

سخنگوی اقتصادی دولت عنوان کرد: بحث مربوط به خنثی‌سازی اثرات افزایش دارایی های خارجی بانک مرکزی و نقدینگی در کنار سیاست تنظیم بازار و ذخیره سازی کالاهای خاص از راهکارهای جلوگیری از تورم است.

وی درباره برنامه دولت برای حمایت از تولید گفت: پس از اجرای هدفمندسازی یارانه ها ترجیح قابل ملاحظه ای در نرخ نهاده ها برای بخش تولید در نظر گرفته شد و بسیاری از نقشها در مراحل اول اجرای هدفمند کردن یارانه ها به صورت اعتباری در اختیارشان قرار گرفت.

حسینی در ادامه با بیان اینکه در کنار آن منابعی در بودجه های سالیانه برای توسعه بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است، به اعطای تسهیلات با نرخ کم از محل صندوق توسعه ملی به بخش تولید اشاره و تصریح کرد: در کل بازار سرمایه طی سالهای گذشته اقدامات مناسبی انجام شده است و توانسته بخشی از تامین منابع مالی را برعهده بگیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد حفظ ارزش پولی بیان کرد: مرکز مبادلات ارزی در همین راستا راه اندازی شده، اما برای مقابله با تحریمها باید تولیدات داخلی را جایگزین کرده و بتوانیم به سمت سیاستهایی برای مقابله با سفته بازی حرکت کنیم.

سخنگوی اقتصادی دولت در مورد وضعیت اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: ایران در سال گذشته در بسیاری از بخشها همانند کالاهای معدنی و فلزات اساسی رشد بالایی داشته، اما در بخشهایی که با تحریم مواجه بوده اند، دچار مشکل بوده است. در مجموع عملکرد اقتصاد ایران با توجه به همه محدودیتهای خارجی عملکرد قابل قبولی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار