۹ هزار و ۲۶۶ دانشآموز مازندران امسال در المپیاد ثبتنام کردهاند
ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تعداد شرکت کنندگان در المپیاد امسال را ۹ هزار و ۲۶۶ نفر و آغاز آن را از اول بهمن ماه اعلام کرد.
اسفندیار نظری نشست هماندیشی تجربهاندوزی آموزش و پرورش مازندران و گلستان که بعدازظهر امروز در باشگاه فرهنگیان شهرستان ساری با حضور برخی از مدیران ادارههای آموزش و پرورش گلستان و مازندران برگزار شد، رتبه کشوری استان در کنکور سال ۹۷ را سوم اعلام کرد و گفت: «در رشته تجربی رتبه دوم، رشته ریاضی رتبه سوم، انسانی رتبه سوم، هنر رتبه پنجم و در رشته ریاضی رتبه هفتم را داشتیم.»
او تعداد شرکت کنندگان در کنکور امسال را ۴۰ هزار و ۵۷ نفر اعلام کرد که ۱۹ هزار و ۴۳۲ نفر قبول شدند و مازندران با ۴۱/۴ درصد بعد از استان سمنان و یزد هرکدام با ۴۱/۶ و ۴۱/۱۰ درصد قبولی قرار دارد.
نظری تعداد رتبههای زیر ۱۰ کنکور امسال در مازندران را سه نفر، زیر ۱۰۰ را ۴۵ نفر و زیر ۱۰۰۰ را ۲۴۷ نفر اعلام کرد.
طبق آماری که نظری ارائه داد، ۱۰ هزار و ۱۵۹ دانشآموز در سال گذشته در المپیاد شرکت کردند که ۴۹۲ نفر در مرحله دوم پذیرفته شدند و همچنین در سال تحصیلی گذشته ۵۰ درصد دانشآموزانی که در المپیاد ریاضی حضور داشتهاند، از استان مازندران بودهاند.
او تعداد شرکت کنندگان در المپیاد امسال را ۹ هزار و ۲۶۶ نفر اعلام کرد.
معاون آموزش متوسطه آموزشوپرورش مازندران با بیان اینکه در استان ۳۲ پژوهشسرا، ۵ آزمایشگاه نانو و یک آزمایشگاه پلاسمای هستهای فعالی است، گفت: «این آزمایشگاه پلاسمای هستهای در شهرستان نکا فعال است و دومین آزمایشگاه پلاسمای هستهای در خاورمیانه است.»
نظری با بیان اینکه هدایت تحصیلی در سال تحصیلی گذشته با افزایش یک درصدی مواجه بوده است، گفت: «۴۱.۵ درصد دانشآموزان به رشتههای فنیوحرفهای و کاردانش، ۵۸.۵ درصد به شاخه نظری و ۱۸ درصد به شاخه ریاضی هدایت شدند که البته افق ما در این شاخه ۲۵ درصد بود و امیدواریم تا پایان برنامه ششم به مرز ۵۰ درصد برسیم.»
او بیشترین چالش موجود در هدایت تحصیلی را مربوط به شهرهای ساری، قائمشهر، بابل و آمل برشمرد و شهرستان تنکابن را دارای بهترین عملکرد در کنکور اعلام کرد.
نظری با اشاره به شعار پروژه مهر امسال با عنوان «کیفیتبخش، توانمندسازی و مدرسه کارآفرین» آن را با توجه به استقرار کامل پایه دوازدهم دانست.
او به اجرای برنامه تعالی در مدارس استان اشاره کرد و از مشارکت ۹۵ مدرسه ابتدایی در این طرح خبر داد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران یکی از دلایل موفقیت در زمینه آموزش دانشآموزان در امتحانات نهایی و کنکور را ایجاد قرائتخانه در مدارس استان برای مطالعات گروهی اعلام کرد.
ارسال دیدگاه