مدیرکل آموزشوپرورش مازندران:
آموزشوپرورش حرفهایترین نهاد در امر تعلیم و تربیت است
بابلسر (پانا) - مدیرکل آموزشوپرورش مازندران با تأکید بر اینکه آموزشوپرورش حرفهایترین دستگاه در امر تعلیم و تربیت است، خواستار مشارکت سایر نهادهای تأثیرگذار شد.
![آموزشوپرورش حرفهایترین نهاد در امر تعلیم و تربیت است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZDQ3ZWMrfUuO/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHYI3adYi6bg8sAIKXaKdntA,,/ZDQ3ZWMrfUuO.jpg)
عسکری نیکزاد در همایش بین المللی مطالعات برنامه درسی پیش دبستان که امروز با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش در دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد، دوره پیشدبستانی را حساسترین و ارزشمندترین مرحله در آغاز دوران تعلیم و تربیت برشمرد و اظهار کرد: «نوآموزان با فطرتی پاک و بیآلایش و روحیه پرسشگری و کنجکاوی وارد دوره پیشدبستانی میشوند و برای ورود به عرصه اجتماع آماده میشوند.»
او افزود: «آموزشوپرورش مازندران به عنوان دستگاه بهرهبردار با نوآموزانی نزدیک به ۴۵ هزار نفر در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین چندین سیاست را در پیش گرفته است.»
مدیرکل آموزشوپرورش مازندران سیاستهای چندگانه این دستگاه راذچنین برشمرد: «مدیریت یکپارچه دوران پیشدبستانی، توسعه کمی با رویکرد عدالت آموزشی و حذف نابرابریها، کیفیتبخشی با تشکیل کمیته و رویکرد توانمندی والدین.»
نیکزاد سیاستهای فوق را برای دستیابی به رشد کودکان در چندین بعد برشمرد: «بعد جسمی برای هماهنگی بیشتر در رشد جسمانی کودک، بعد ذهنی برای تواتمندی کودک در درک و حل مسائل، بعد عاطفی برای توانمندی کودک در دستیابی به خودپنداری مثبت، بعد اجتماعی برای توانمندی کودک در مهارت نه گفتن و نه شنیدن و توانایی برقراری ارتباط با دیگران و بعد هنری برای پرورش توانایی هنری و خلاقیت کودکان.»
او همچنین بر لزوم آموزش والدین برای موفقیت در امر تعلیم و تربیت و مشارکت دستگاههای تأثیرگذار در کنار دستگاه آموزشوپرورش به عنوان حرفهایترین نهاد در امر تعلیم و تربیت تأکید کرد.
در همایش از یادمان دو شخصیت برجسته شعر و ادبیات کودک و تعلیم و تربیت زندهیاد جبار باغچه بان و زندهیاد توران میرهادی رونمایی شد.
ارسال دیدگاه