مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

پیش دبستانی سدی در برابر بازماندگی تحصیلی دانش آموزان است

لزوم رفع عوامل بازماندگی از تحصیل با مشارکت همگانی

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: در ابتدای سال تحصیلی حدود 300 نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیلی شناسایی و جذب شدند . بسیاری از عوامل ایجاد کننده بازماندگی تحصیلی دانش آموزان، از حدود اختیارات آموزش و پرورش خارج است. با مشارکت حوزه امور اجتماعی استانداری خوزستان و سازمان های مردم نهاد می توانیم بازماندگی از تحصیل را در استان خوزستان ریشه کن کنیم.

کد مطلب: ۸۶۰۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
پیش دبستانی سدی در برابر بازماندگی تحصیلی دانش آموزان است

محمد تقی زاده با بیان اینکه یکی از اولویت ها و شاخص های اساسی در برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل است، افزود: در سال تحصیلی گذشته با همکاری استانداری خوزستان و مشارکت برخی سازمان های مردم نهاد موفق شدیم حدود یک هزار و 500 کودک بازمانده از تحصیل را در استان خوزستان شناسایی و جذب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ذهن همه مردم و جامعه باید درگیر این مسئله شود، خاطر نشان کرد: ما نباید اجازه بدهیم که کودک ما به خاطر برخی از مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پشت در مدرسه باقی بماند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه باید تلاش کنیم که عوامل بازماندگی از تحصیل در این استان برطرف شود ، اضافه کرد: بسیاری از عواملی که سبب بازماندگی تحصیلی دانش آموزان می شود، مانند عوامل اقتصادی، خارج از حدود اختیارات آموزش و پرورش است. از این رو آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند بازماندگی تحصیلی را کاهش دهد.

تقی زاده درگیر شدن ذهن جامعه، مردم و مسئولین را عاملی مهم در راستای کاهش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل دانست و گفت: آموزش و پرورش خوزستان موفق شد در ابتدای سال تحصیلی حدود 300 نفر از این دانش آموزان را شناسایی و جذب کند و اگر با همین شدت کار دنبال شده و ادامه پیدا کند و حوزه امور اجتماعی استانداری خوزستان و سازمان های مردم نهاد نیز به آموزش و پرورش کمک کنند، می توانیم بازماندگی از تحصیل را در استان خوزستان ریشه کن کنیم.

وی رسمی کردن دوره پیش دبستانی در خوزستان را یکی از اقدامات موثر در راستای ریشه کن کردن بازماندگی تحصیلی در خوزستان عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش استان خوزستان تنها آموزش و پرورشی بود که این دوره را برای نوآموزان اجباری اعلام کرد و موفق شد پوشش پیش دبستانی در خوزستان را به صد در صد برساند و به این صورت مانعی بر سر راه بازماندگی از تحصیل در استان ایجاد شد.

تقی زاده بیان کرد: در برخی مناطق عواملی مانند دو زبانه بودن بازماندگی از تحصیل را تشدید می کرد از این رو با اجباری کردن دوره پیش دبستانی و ورود نوآموزان به این دوره توانستیم بخشی از معضل بازماندگی از تحصیل را کاهش دهیم.

وی گفت: اگر خانواده ها دانش آموزی را شناسایی کردند که به علت مشکلات اقتصادی، فرهنگی یا دوری از مدرسه از تحصیل بازمانده است، آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که در زمینه تامین نوشت افزار و پوشاک و رفع نیازمندی دانش آموز اقدام کند و تا پایان سال این دانش آموز را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار