جشنواره جابربن حیان فرصت مناسبی برای مهارت آموزی دانش آموزان است
همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است تا دانش آموزان دوره ابتدایی از طریق پژوهش در قالب تلاش های فردی و گروهی در خصوص یک موضوع به دانش و مهارت و نگرش خاص برسند.
محمد پورداود در آیین افتتاح هشتمین جشنواره جابربن حیان استان همدان که با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: یکی از راهبردهای اساسی دستگاه تعلیم و تربیت توسعه و نهادینه کردن پژوهش در بین معلمان و دانش آموزان است.
پورداود افزود: در کنار مواردی چون درس پژوهی و اقدام پژوهی که در آموزش و پرورش ساری و جاری است، فراهم نمودن بستر تحقیق و پژوهش برای دانشآموزان بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان این که کنجکاوی و تحقیق از تمایلات طبیعی بشر است، تصریح کرد: میل به شناخت امور، کشف اسرار، پرده برداری از مجهولات و درک واقعیت های نهانی از جمله نیازهای فطری انسان است که از دوران کودکی خود را نشان می دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تحقیق را از جمله راهکارهای حل معضلات جامعه خواند و خاطرنشان کرد: راه رسیدن به شاخص های توسعه انسانی، پژوهش و تحقیق است.
پورداود با تأکید بر نهادینه سازی فرهنگ پژوهش در جامعه، گفت: برنامه ها و طرح های آموزشی باید بر اساس یافته های پژوهشی باشد .
وی با بیان این که در سند تحول بنیادین اهتمام ویژه ای به تحقیق و پژوهش شده است، افزود: جشنواره جابربن حیان از اقدامات خوب دستگاه تعلیم و تربیت در این خصوص است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است تا دانش آموزان دوره ابتدایی از طریق پژوهش در قالب تلاش های فردی و گروهی در خصوص یک موضوع به دانش و مهارت و نگرش خاص برسند.
پورداود ابراز امیدواری کرد: با برنامه های خوب وزارت آموزش و پرورش شاهد توسعه پژوهش های دانش آموزان و معلمان و کاربست آنها در زمینه های مختلف باشیم.
ارسال دیدگاه