با استقرار ۳۰۰ هزار کندوی عسل:

فعالیتها برای تولید عسل مرغوب در قطب پرورش زنبور و تولید عسل کشور آغاز شد

خبرگزاری پانا: برای تولید عسل مرغوب، استقرار بیش از 300 هزار کندوی زنبور عسل در دل طبیعت پرگل و گیاه شهرستان خوی آغاز شد.

کد مطلب: ۸۱۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، مدیر جهاد کشاورزی خوی با بیان اینکه براساس آخرین سر شماری، شهرستان خوی 315 هزار کندوی زنبور عسل دارد که از این تعداد 290 هزار کندوی مدرن و بقییه سنتی هستند، اظهارداشت:از این تعداد کندوی مدرن و سنتی زنبورداران 70 درصد را در دامن طبیعت پرگل و گیاه شهرستان خوی و بقیه را در شهرستانهای سلماس ، چالدران ، ارو میه ، سردشت ، پیرانشهر و استانهای زنجان و قزوین مستقر می کنند .
حسین زاده با اشاره به اینکه به سبب تراکم گلها و وجود گلهای آفتابگردان برداشت سالانه عسل از هر کندو در شهرستان خوی به 30 کیلو گرم می رسد، افزود:میانگین تولید سالانه عسل از هر کندو در شهرستان خوی در مقایسه با میانگین کشوری 2 برابر است .
گفتنی است سالانه 42 هزارتن عسل در کشور تولید میشود که 35 درصد آن در آذربایجان غربی تولید و از این میزان 20 درصد سهم شهرستان خوی است .
همچنین در شهرستان خوی بیش از 3 هزار نفر به کار و صنعت زنبور داری مشغول بوده و برزگترین تعاونی زنبورداری کشور در خوی فعالیت می کند.
لازم به ذکر است که شهرستان خوی با تولید سالانه بیش از 9 هزار تن عسل ،قطب نخست پرورش زنبور عسل و تولید عسل در کشورمان محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار