مراجعه حدود 2 میلیون نفر به کتابخانه های وابسته آستان قدس رضوی در شهر مشهد

خبرگزاری پانا: طی سال گذشته بیش از 1 میلیون و 967 هزار مراجعه به 17 کتابخانه وابسته آستان قدس رضوی در سطح شهر مشهد صورت گرفت.

کد مطلب: ۷۸۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، معاونت امور کتابخانه های وابسته سازمان یاد شده با بیان این مطلب گفت: کتابخانه های وابسته آستان قدس رضوی در نقاط مختلف شهر مشهد با حدود 534 هزار منبع چاپی در قالب کتاب و نشریه و بیش از 31 هزار منبع دیداری شنیداری به مراجعه کنندگان ارائه خدمات می دهند .

مهدی قیصری نیک،‌ خاطر نشان کرد: کتابخانه حاج شیخ هاشم قزوینی (ره)، واقع در بلوار 22 بهمن با بیش از 96 هزار منبع چاپی و دیداری و شنیداری و کتابخانه حاج شیخ مجتبی قزوینی (ره) در خیابان رسالت با حدود 91 هزار منبع چاپی و دیداری شنیداری بیشترین تعداد منابع را در میان کتابخانه های وابسته در مشهد دارا هستند .

وی اعضایفعال این کتابخانه ها را قریب به 168 هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیش از 71 هزار نفر از اعضا را آقایان و افزون بر 96 هزار نفر از آنان را بانوان تشکیل می دهند. قیصرینیک در ادامه افزود در طول سال گذشته بالغ بر 940 هزار کتاب توسط اعضا به امانت گرفته شده است و حدود 1 میلیون و 400 هزار کتاب نیز در فضاهای مطالعاتی این کتابخانه ها مورد مطالعه مراجعه کنندگان قرار گرفته است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه همه ساله بر تعداد اعضای این کتابخانه ها افزوده می شود، اعلام کرد در طول سال گذشته نیز، بیش از 12 هزار نفر به عضویت این کتابخانه ها در آمده اند.

گفتنی است سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بجز کتابخانه مرکزی، با بیش 17 کتابخانه وابسته در مشهد و 20 کتابخانه وابسته در سراسر کشور و یک کتابخانه در کشور هندوستان به محققان در سراسر ایران اسلامی خدمات پژوهشی و مطالعاتی ارائه می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار