شایعه انفجـار در کاخ سفید باعث سقوط شاخص داوجونز شد

خبرگزاری پانا: انتشار برخی شایعات درخصوص وقوع انفجار در کاخ سفید و زخمی شدن باراک اوباما، بازار اوراق بهادار، اوراق قرضه و ارز آمریکا را با وقوع یک مصیبت دیگر تهدید کرد.

کد مطلب: ۷۶۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، انتشار اخبار جعلی درخصوص وقوع انفجار در کاخ سفید و زخمی شدن باراک اوباما، بازار اوراق بهادار، اوراق قرضه و بازار ارز این کشور را با وقوع یک مصیبت دیگر در این کشور تهدید کرد.

بر اساس این گزارش، منبع این خبر، صفحه آسوشیتد پرس در شبکه اجتماعی توئیتر بود که با این خبر، آمریکا را آشفته کرده است.

این در حالی است که، صحفه این خبرگزاری در این شبکه اجتماعی هک شده بود و آسوشیتد پرس خبر جعلی بودن این گزارش را به سرعت در سایت خود منتشر کرد.

بر این اساس، شاخص‌های بازار سهام آمریکا، و بازار فیوچر با روند کاهشی همراه شدند در حالی که پس از انتشار خبر، دوباره شاخص ها افزایش را از سر گرفتند.

در این بین، سرمایه‌گذاران نگران هستند تا دوباره با حادثه‌ای جدید، بازارهای مالی این کشور با افت شدید رو به رو شود.

گفتنی است، آسوشیتدپرس به عنوان رسانه مورد اعتماد و مستقل شناخته می‌شود و تا به حال خبری کذب منتشر نکرده است.

این نگرانی‌ها به دنبال انفجارهای بوستون و خبر ارسال نامه سمی برای اوباما و چند سناتور دیگر، خواب را از چشم آمریکا ربوده است.

بر این اساس، نامه مشکل‌سازی که چند روز گذشته برای باراک اوباما و چند مقام دیگر فرستاده شد، حاوی سهم رایسین بود.

رایسین، سمی بسیار خطرناک است که از ریشه درخت کرچک به دست می‌آید و در اثر تماس این سم با پوست بدن ظرف چند ساعت منجر به مرگ خواهد شد.

سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه تایید کرد که یک نامه حاوی سم که برای اوباما ارسال شده بود توسط اف بی آی کشف شده است و رییس‌جمهور در جریان تحقیقات اف بی آی درباره فرستنده آن قرار گرفته است.

همزمانی ارسال این نامه‌های سمی با بمبگذاری‌های شهر بوستون، نگرانی‌های امنیتی را در آمریکا تشدید کرده است.

در این حین، با ترویج استفاده از شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا، کمیسیون اوراق بهادار آمریکا در روزهای آغازین ماه آپریل اعلام کرد که شرکت های سهامی می توانند برای انتشار اعلامیه های خود ا ز شبکه هاب اجتماعی استفاده کنند اما این اتفاق، اعتماد سرمایه‌گذاران را به شبکه اجتماعی از بین برده است.

این حادثه باعث شد ارزش سهام بازارهای بورس آمریکا افت کند و داوجونز سقوطی ۱۵۰ رقمی را برای دقایقی تجربه کرد.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید دقایقی پس از انتشار این خبر در توئیتر اعلام کرد که اتفاقی برای رئیس‌جمهور آمریکا نیفتاده و هیچ انفجاری در کاخ سفید روی نداده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار