استاندار اردبیل خبر داد:

برگزاری اولین همایش ملی ˝عشایر، نظم و امنیت˝ در اردبیل

خبرگزاری پانا: نشستی به منطور هماهنگی برگزاری همایش ملی عشایر ، نظم و امنیت با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی ذی ربط در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد .

کد مطلب: ۷۵۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این نشست استاندار اردبیل از برگزاری اولین همایش ملی عشایر ، نظم و امنیت درششم شهریورماه سالجاری در استان خبرداد و گفت : این همایش بامشاركت دفتر تحقیقات كاربردی انتظامی اردبیل و باحضور نخبگان و پژوهشگران و جمعی از عشایر غیرت مند استان و با همكاری نهادها و مراكز علمی - پژوهشی بر اساس پنج محور شامل عشایر ، اقتصاد ، نظم و امنیت - ظرفیت ها و تنگناهای اقتصاد كوچ نشین - نقش تولیدات اقتصادی عشایر- مرزداری ، جامعه عشایری ، نظم و امنیت - مهاجرت و آسیب شناسی اجتماعی عشایر است درشهریور ماه سالجاری در استان اردبیل برگزار خواهد شد .
اكبر نیكزاد افزود: علاقه مندان به شركت دراین همایش می توانند چكیده مقالات خود را حداكثر تا 31 خردادماه و اصل مقالات را تا20 مرداد ماه سالجاری به دبیرخانه این همایش ارسال كنند .
وی بااشاره به انتخاب موضوع عشایر ، نظم و امنیت برای استان اردبیل خاطر نشان كرد : استان اردبیل به لحاظ داشتن قابلیت ها و توانمندی بالا به نمایندگی از استانهای عشایر نشین كشور انتخاب شده و مطالعات و تحقیقات لازم دراین زمینه ارایه شده است .
استاندار اردبیل با قدردانی از همراهی و همسویی مراكز علمی و دانشگاهی در به ثمر نشستن محوریت موضوع همایش، بیان كرد : برگزاری همایش در حقیقت استارت كار درحوزه مطالعات و تحقیقات عشایر غیرتمندی است كه سعی می كنند بامجاهدت درسنگر دفاع از ارزش های اسلامی ودینی حاضر باشند.
وی با تاكید بر تشكیل كمیته های مختلف درخصوص برگزاری این همایش ملی خواستار توجه به تمامی جوانب برگزاری همایش از سوی كمیته های مختلف شد.
نیكزاد برگزاری این همایش را فرصتی برای شناساندن قابلیت ها وپتانسیل موجود استان ذكر كرد وگفت : روسای كمیته هاباید از هم اكنون با برنامه ریزی صحیح و اصولی در هرچه بهتر برگزارشدن این همایش گام های موثرتری در راستای اجرای كیفی برنامه ها بردارند .
نیكزاد دربخش دیگری از سخنان خود عشایر را مظهر غیرت و آزادگی دانست و گفت : جایگاه عشایر در كشور برهیچ كس پوشیده نیست و باید تلاش كنیم با برنامه ریزی دقیق جایگاه واقعی این قشر را معرفی نماییم .
استاندار اردبیل با اشاره به وجود ظرفیت های گردشگری و طبیعی در استان بیان كرد: درصورت امكان تلاش شود میهمانان این همایش از مناطق گردشگری طبیعی استان بازدید به عمل آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار