در حاشیه نشست سراسری مراکز ازدواج و تحکیم خانواده مطرح شد:

به ازای یک طلاق رسمی چندین طلاق عاطفی وجود دارد

خبرگزاری پانا:یک کارشناس مسایل جوانان با بیان اینکه فارغ التحصیلان رشته مشاوره تعداد شان کم نیست اما ما همچنان درجامعه دچار خلاء عاطفی بوده و به ازای یک طلاق رسمی چندین طلاق عاطفی وجود دارد، تصریح کرد: اگر توجه به مبانی دینی واعتقادی در مراکز مشاروه ازبین برود قطعا جوانان کشور بیشتر درمعرض خطر نابودی قرار خواهند گرفت.

کد مطلب: ۷۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست سراسری مراکز ازدواج و تحکیم خانواده با اشاره به این که مجلس انتقادی از عملکرد حوزه جوانان ندارد اعلام کرد: تا پیش از اعلام استیضاحم هیچ سوالی برای ارائه توضیحات از من نشده بود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، محمد عباسی در حاشیه نشست سراسری مراکز ازدواج و تحکیم خانواده درباره دلایل طرح استیضاحش توسط نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی مکانیزم خاص خود را دارد و اینگونه بوده که نمایندگان اگر سوالی داشتند آن را پرسیده و ما توضیحات لازم را به آنها می دادیم، اما تا پیش از این هیچ کس هیچ سوالی از من نپرسید که من بخواهم توضیح دهم.
وزیر ورزش و جوانان همچنین در پاسخ به این سوال که اعضای فراکسیون جوانان در مورد عملکرد شما در حوزه جوانان انتقاد دارند، توضیح داد: نه اینطور نیست.
عباسی در ادامه سخنان خود درخصوص تسهیلات دولت برای ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: وام قرض الحسنه یکی از تسهیلات دولت بوده که هم اکنون نیز از سوی بانک مرکزی داده می شود. پیش از این قرار بود صندوق حمایت از جوانان تشکیل شده که پس از راه اندازی صندوق مهر امام رضا این موضوع منتفی شد.
به گزارش پانا، همچنین در نشست سراسری مراکز ازدواج و تحکیم خانواده "ازدواج آگاهانه، آسان، پایدار و بهنگام" به عنوان شعار روز ملی ازدواج از سوی وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد.
در حاشیه این نشست محمد باقر پیشنمازی معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه همایش سراسری مراکز مشاوره گفت: وزارت جوانان برای روز ملی ازدواج که 26 مهر ماه است جلسات مختلفی را تشکیل داده و قرار است همایش ملی هفته ازدواج در مصلی تهران برگزار شود.
وی افزود: ‌در این همایش از خادمان و خیرین ازدواج تجلیل می شود. همچنین اقدامات تحقیقاتی و تالیفاتی شیوه های تسهیل و حمایت از ازدواج در این هفته در قالب نمایشگاهی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. همچنین فیلم ها، نماهنگ ها، مجموعه خدمات خیرین و اقدامات پژوهشی مراکز مشاوره نیز در این نمایشگاه عرضه می شود.
وی از برپایی کارگاههای تخصصی همزمان با هفته ازدواج خبر داد و گفت: از اقدامات پژوهشی مراکز مشاوره در برپایی هر چه بهتر این کارگاهها استفاده خواهد شد.
همچنین در این نشست مجید امیدی- کارشناس مشاوره و ازدواج امروز با تأکید بر اینکه دستگاه های ارائه دهده مجوز به سایت ها ی همسر یابی باید قبل از صدور مجوز کارهای مربوط به آموزش، حمایت و سیانت از این سایت ها را انجام دهند، خاطرنشان کرد: حمایت و صیانت نقش مهمی در تکنولوژی های جدید به ویژه درباره سایت هایی که با نام همسر یابی راه اندازی شده است، در ترویج فرهنگ ازدواج دارد.
این کارشناس مشاوره با اعلام اینکه مراکز مشاوره ای که گاه تخلف می کنند، یادآور شد: اگر با این گونه مراکز مشاوره برخورد لازم نشود بدنامی آن به سایر مراکز مشاوره منتقل شده و دیگر خانواده ها حاضر به مراجعه به این گونه مراکز نیستند بنابراین باید تهمت زدایی از مراکز مشاوره صورت گیرد.
وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان رشته مشاوره تعداد شان کم نیست اما ما همچنان درجامعه دچار خلاء عاطفی بوده و به ازای یک طلاق رسمی چندین طلاق عاطفی وجود دارد، تصریح کرد: اگر توجه به مبانی دینی واعتقادی در مراکز مشاروه ازبین برود قطعا جوانان کشور بیشتر درمعرض خطر نابودی قرار خواهند گرفت.
این کارشناس با بیان اینکه جوانان درحال پرپر شدن هستند، ادامه داد: صدور مجوز ویا نظارت بر مراکز مشاوره حرف و حدیث هایی که بالاخره از سوی نهادی انجام می گیرد، کار اصلی توجه به جوانان و تشویق آنها به ازدواج و پیشگیری از بحران های عاطفی و احساسی آنهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار