معاون متوسطه آموزش و پرورش: آزمون مدارس خاص آسیب‌زاست

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بر آسیب‌زا بودن آزمون مدارس خاص تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۱۳۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد

علی زرافشان در برنامه مناظره شبکه یک درباره بررسی حذف آزمون مدارس ابتدایی عنوان کرد: تقریبا همه معلمان به آسیب زا بودن آزمون مدارس خاص تاکید کردند.

وی ادامه داد: ۱۶۰ نماینده مجلس طی نامه ای به آزمون کتبی مدارس خاص که تنها شیوه جذب این مدارس است، اعتراض کردند.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در روش های دورن و برون مدرسه ای دستاوردهای موفقی داشته است و اکنون در روش آزمون، تنها به هوش ریاضیاتی دانش آموزان توجه می شود و سایر هوش ها در نظر گرفته نمی شود.

جداسازی باعث فشار روحی بر دانش آموزان شده است

کوروش فتحی، استاد دانشگاه گفت: یکی از مشکلاتی که مدارس خاص دارند، به دلیل جدا سازی، آزمون هایی است که به وجود آمده است و فشارهای عصبی زیادی به کودکانی که در این آزمون‌ها شرکت می کنند وارد کرده است.

وی افزود: متاسفانه مدارس ما در اشغال آزمون ها هست و فرصتی برای پرداخت به تعلیم و تربیت وجود ندارد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: کودکان در مرحله سنی هستند که هنوز هویت آنها شکل نگرفته است، بنابراین این جداسازی ها آنان را از تربیت دور می سازد، وظیفه آموزش و پرورش و تربیت عمومی، این است که از این روش های که باعث انحراف اهداف تربیتی می شود، جلوگیری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار