امام جمعه دماوند:

مبارزه با ظلم و فساد لازمه حکومت اسلامی است

دماوند(پانا)-امام جمعه دماوند با بیان اینکه مبارزه با ظالم و فساد لازمه حکومت اسلامی است، گفت: مردم در مبارزه با مفاسد از مسؤولان حمایت می‌کنند.

کد مطلب: ۷۱۱۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا شهرستانهای تهران، حجت‌الاسلام‌ کاظم فتاح‌دماوندی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دماوند، ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: امروز ۳۹ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی مردم عزیز ایران گذشته است.
وی در ادامه افزود: انقلاب تحولی اسلامی و مردمی بوده است، افزود: اکنون باید بررسی کنیم که حکومت و انقلاب ما چقدر اسلامی و مردمی است و اصلاً لازمه اسلامی و مردمی بودن نظام چیست و حکومت برای اینکه اسلامی باشد، باید قوانین آن نیز اسلامی و برگرفته از قرآن و روایات اهل‌بیت (ع) و پیامبر (ص) باشد.
امام جمعه دماوند با بیان اینکه قانون اساسی ما بسیار محکم، ارزشمند و اسلامی است، گفت: چراکه اسلام‌شناسان و متخصصانی همچون آیت‌الله شهید بهشتی آن را بنا نهادند.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی تصریح کرد: مجلس و شورای نگهبان باید مواظب باشند که قوانین اسلامی باشد و قانون مخالف شرع نداشته باشیم که خوشبختانه این دقت‌ها وجود دارد.
وی بیان کرد: نتیجه عمل به قانون اسلامی باید ایجاد عدالت، رفع ظلم و تبعیض و فساد باشد؛ اسلام برای مبارزه با ظلم‌ها، تبعیض‌ها و ایجاد عدالت آمده است؛ وقتی امام راحل ظلم، فساد و تبعیض و غارت بیت‌المال را در نظام پپلوی مشاهده کردند، فریاد زدند و انقلاب اسلامی را آغاز کردند.
امام جمعه دماوند با بیان اینکه اسلام ایمان بدون عدالت را به رسمیت نمی‌شناسد، افزود: هرکسی حقی دارد که باید به حق خود برسد؛ عدالت هم یعنی اینکه حق هر کسی را انسان به او بدهد، نه اینکه همه مساوی باشند و همه به یک مقدار حقوق بگیرند، بلکه هر کسی به انداز حق و سعی و تلاش و همچنین مطابق عدل و انصاف از حقوق خود بهره‌مند شود.
امام جمعه دماوند گفت: خداوند متعال هم در آخرت عدل دارد و هر کسی را به میزان تلاش و کارش پاداش می‌دهد، نه اینکه همه در بهشت در یک رتبه باشند؛ برخی در درجات بالا و برخی در درجات پایین بهشت قرار می‌گیرند.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی تصریح کرد: عدالت این نیست که همه در یک رتبه و درجه باشند، بلکه عدالت این است که هر کسی کار خوبی بیشتر کرده، درجه بالاتری را داشته باشدو عموم مردم در دنیا حقوق و از بیت‌المال حقی دارند که باید به عدالت دریافت کنند، نه اینکه عده‌ای بی‌دلیل حقوق‌ نجومی بگیرند یا اختلاس کنند
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)فرمودند «در بحث عدالت کم‌کاری داریم و در مورد عدالت اجتماعی و برداشتن فاصله بین قشرهای مختلف مردم هم کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم»؛ مبارزه با ظلم و فساد لازمه اسلامی بودن حکومت ماست که البته این مبارزه در حال انجام است.
امام جمعه دماوند ادامه داد: ما از قوه قضاییه و اداره اطلاعات و کسانی که وظیفه‌ آنها شناسایی مفسدام اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را شناسایی است، می‌‌خواهیم این افراد را دستگیر و محاکمه کنند؛ مسؤولان مربوطه بدانند که مردم در مبارزه با فساد و مفسدان از آنها حمایت خواهند کرد.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی با تأکید بر اینکه مردم اگر فساد، رشوه و تخلفی را مشاهده می‌کنند، معرفی کنند، افزود: مردم در مبارزه با فساد باید به نظام کمک کنند و در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند که تاکنون نیز چنین بوده است.
وی با بیان اینکه این انقلاب و نظام به همین مردم تعلق دارد، گفت: صاحب حکومت و کشور همین مردم هستندو این مردم بودند که با عنایت خداوند متعال، تظاهرات و انقلاب کردند و شهید دادند؛ البته مسؤولان دلسوز هم از دل همین مردم برآمدند
امام جمعه دماوند تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند که حکومت ما جمهوری اسلامی نباشدو در این جهت، از همه وسایل استفاده می‌کنند تا مردم دل‌سرد و مأیوس شوند و از اسلام و انقلاب دور شوند و برای تحقق اهداف خود از فضای مجازی و تحریم‌ها استفاده یا تهدید به جنگ می‌کنند.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی با اشاره به اینکه دشمنان درصدد این هستند که فساد را گسترده و ما را به اسلام و انقلاب بی‌توجه کنند تا دوباره بر این کشور تسلط یابند، بیان کرد: دشمنان از جمله آمریکای بدتر از داعش و آل‌سعود قاتل و رژیم کودک‌کش صهیونیستی بداند، راهپیمایی امسال با حضور مردم بیشتر و باشکوه‌تر از همه سال‌ها برگزار خواهد شد.
وی افزود: آمریکایی که مردم را به اغتشاش دعوت می‌کند و خودش را حامی حقوق بشر می‌خواند در جای‌جای جهان آثار ظلم و ستم آن قابل مشاهده است وداعش را آمریکا به وجود آورد و طالبان را نیز آن حمایت کرد؛ خون‌ریزی‌های جهان همچون رضاشاه، محمدرضاشاه، صدام، مبارک و قذافی در لیبی دست‌پرونده آنها بودند که یکی یکی سقوط کردند.
امام جمعه دماوند گفت: امروز در یمن،بحرین و عربستان به واسطه حاکمان دست نشانده به مردم ظلم می‌شود؛ امروز در یمن یک میلیون و ۸۰۰ هزار کودک یمنی دچار سوءتغذیه و بحران سلامت هستند؛ به زودی همه ظالمان جهان به‌سزای اعمال پست و پلید خود می‌رسند.
/خبرنگار:عرفان خانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار