مدیرکل آموزش‌وپرورش کرمان: دانش‌آموزان پرچم‌دار دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان در مراسم نمادین نواختن زنگ انقلاب در منطقه ماهان با اشاره به نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی، آن‌ها را پرچم‌دار دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی خطاب کرد.

کد مطلب: ۷۰۹۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمد محسن‌بیگی در مراسم نمادین نواختن زنگ انقلاب در منطقه ماهان با اشاره به دوران خفقان علمی، فرهنگی و سیاسی دوران پهلوی اظهار کرد: در آن دوران از نظر تکنیک و فناوری طوری بود که استعدادهای جوانان مؤمن و متعهد در تمامی سطوح سرکوب می‌شد.

وی با بیان اینکه در آن زمان روزنه امیدی برای جوانان نبود، افزود: حتی به کوچک‌ترین دستور اسلام و پیامبر در اداره کشور عمل نمی‌شد.

محسن بیگی خاطرنشان کرد: در کنار آحاد جامعه اسلامی، دانش‌آموزان نیز با تعطیل کردن کلاس های درس و با پرورش یافتن در مکتب امام راحل(ره) و فدا کردن جان خویش، نقش به‌سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند و امروز نیز پرچم‌دار دفاع از ارزش های اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: جوانان امروز با پیشرفت‌های علمی و شرکت در المپیادهای مختلف برای ایران عزیز سربلندی رقم زده‌اند و خار چشمی برای استکبار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه هدف امام خمینی(ره) پیشرفت و آبادانی کشور بود و این را جز در سایه اسلام و پیشرفت علمی نمی‌دانست گفت: دستور تشکیل نهضت سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی نیز در راستای این مهم بود.

وی تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی تعلیم و تربیت واقعی در سیستم آموزش‌وپرورش ما جاری شد و حتی زمینه ظهور دین و اعتقادات مذهبی در مدارس چشمگیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: انقلاب اسلامی ایران ثمره خون پاک مخلص‌ترین ایرانیان عاشورایی است و صیانت و حراست از آن وظیفه‌ای ملی و مذهبی برای آحاد ملت ایران است.

وی افزود : ایمان، وحدت کلمه و رهبری پیامبرگونه امام راحل(ره) در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اصل بوده است و امروز نیز با حضور رهبر فرزانه ادامه دارد.

محسن بیگی تصریح کرد: در چنین شرایطی با وجود شخصیت بارزی چون امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی با یک مبنای فکری عمیق و منسجم شکل گرفت و سرمایه‌ها و خون‌های پاک انسان‌های مخلص وآزاده زیادی پای این انقلاب ریخته شد و امروز وظیفه ما تلاش برای حفظ این میراث گران‌بها است.

مراسم نمادین نواختن زنگ انقلاب با حضور مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان، امام جمعه، بخشدار و جمعی از مسئولان محلی در دبیرستان متوسطه اول هاجر منطقه ماهان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار