مدیرکل پست استان اردبیل خبرداد:

اجرای طرح سیماک در اولویت پست استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل پست استان اردبیل گفت: یکی از اولویت های پست اجرای طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) با هدف جلوگیری از زمین خواری و مشکلات بوجود آمده در این حوزه است.

کد مطلب: ۷۰۸۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد

علی امدادی افزود: طرح سیماک به عنوان یکی از طرح ‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با هدف برطرف کردن مشکلات استعلامات اماکن ، املاک و با همکاری دستگاه‌ های ذیربط استان اردبیل اجرا می‌ شود .
وی با بیان اینکه سالانه حدود 65 میلیون استعلام از دستگاه های اجرایی در کشور در ارتباط با نقل و اننقال املاک گرفته می شود ، اظهار کرد: تسهیل در دریافت خدمات استعلام ملکی و روان شدن نظارت دستگاه های اجرایی و کاهش مراجعات مردم به سازمان ها ، کاهش زمان پاسخگویی به استعلام شهروندان و روستاییان ، کاهش سرگردانی و معطلی ارباب رجوع در فرآیند استعلام و پاسخ آن، تبادل اینترنتی اطلاعات به جای تبادل دستی و کاهش مکاتبات کاغذی از جمله مزایای اجرای این طرح است .
مدیرکل پست استان از بین بردن امکان جعل اسناد، کاهش زمان و شفافیت‌سازی مکاتبات و از بین بردن گلوگاه‌ های معطلی پرونده ‌ها ، فساد اداری و زمین ‌خواری را از دیگر مزیت های اجرای طرح سیماک عنوان کرد .
امدادی با بیان اینکه 28 دستگاه اجرایی در ارتباط با نقل و انتقال املاک در کشور درگیر کار هستند، افزود: در طرح سیماک به هر مکان یک کد یکتا 11 رقمی اختصاص می یابد که مردم می توانند بدون مراجعه حضوری و به صورت الکترونیکی از خدماتی مانند در خواست صدور پروانه ساخت و پرداخت عوارض نوسازی و دیگر خدمات بهره مند شوند .
وی با اشاره به اینکه پست با دولت الکترونیک سازگار است و در دولت الکترونیک ارباب ‌رجوع به ‌طور مستقیم با دستگاه های اجرایی سر و کار ندارد، گفت: با اجرای این طرح میزان مشکلات و معضلاتی مانند ترافیک ، اتلاف وقت ، آلودگی زیست‌محیطی ناشی از تردد وسایط نقلیه و هزینه ها کاهش یافته و رضایتمندی مردم افزایش می یابد .
مدیرکل پست استان با اشاره به اینکه استقرار دولت الکترونیک در دولت تدبیر و امید با شتاب بیشتری صورت می گیرد اضافه کرد: شرکت ملی پست با ارائه خدمات به مناطق محروم اثربخشی فراوانی دارد و اساس کار سرویس های نوین نوآوری ایجاد تحول و رفع نیاز مشتریان در سراسر کشور است .
امدادی از اجرای طرح اساسی ساماندهی نشانی ایرانیان ، 'جی نف GNF' در سال 96 خبر داد و افزود: در این طرح که جز برنامه های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی است و کدینگ محلی محسوب می شود با استفاده از نقشه های پازل بندی و بر اساس طول و عرض جغرافیایی نقاط به هر زمین یک کد پستی اختصاص می یابد .
وی اظهار کرد: کد پستی اختصاصی در این طرح در واقع هویت مکانی زمین مورد نظر را نشان می دهد که منحصر بفرد است .
مدیرکل پست استان با اشاره به اینکه حجم خرید مردم به صورت اینترنتی در حال افزایش است، بیان کرد: اداره کل پست در همه جای استان حضور دارد و ارتباط خود با مردم را برای ارائه خدمات مطلوب به آنها با شعار سرعت، دقت و ایمنی حفظ کرده است .
امدادی اضافه کرد: با اینکه با گسترش فضای مجازی نامه های ارسالی کاهش یافته اما خرید اینترنتی رشد داشته و شاهد افزایش بسته های پستی ارسالی هستیم و تلاش می کنیم زیرساخت های لازم برای توزیع بسته های پستی را در استان فراهم کنیم .
وی با بیان اینکه مسابقه بین المللی نامه نگاری همزمان با سایر کشورهای عضو اتحادیه جهانی پست در کشور و استان اردبیل برگزار می شود، ادامه داد: این مسابقه برای نوجوانانی که حداکثر 15 سال سن دارند برگزار می شود .
مدیرکل پست استان گفت: عنوان مسابقه بین المللی نامه نگاری سال 2018 اتحادیه جهانی پست ' تصور کنید نامه ای هستید که در زمان سفر می کنید قصد دارید چه پیامی به خوانندگان خود منتقل کنید؟ ' می باشد .
امدادی افزود: هیچ هزینه ای بابت ارسال نامه به مسابقه دریافت نمی شود و رایگان است و علاقمندان می توانند پاکت مخصوص ارسال نامه را از ادارت پست، کانون پرورش کودکان و نوجوانان، اداره ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش تهیه کنند .
وی اظهار کرد: علاقمندان می توانند تا دوازدهم اسفند ماه امسال نامه های خود را به باجه های پستی انداخته و یا به ادارات پست تحویل دهند .
مدیرکل پست استان بیان کرد: اتحادیه جهانی پست برای این مسابقه جوایز ارزشمندی در نظر گرفته که مدال های طلا، نقره و برنز به ترتیب برای نفرات اول تا سوم و برای دیگر انشاهای برتر گواهینامه و جوایز دیگری اهدا خواهد شد .
امدادی گفت: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران هم برای 22 نامه برتر نوجوانان کشورمان تمبر طلا و نقره و همچنین برای 100 اثر برتر بعدی جوایز ارزنده ای در نظر گرفته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار