رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت:

حذف و معدوم کردن 410 کیلوگرم گوشت گاو به ارزش 130 میلیون ریال بدلیل باقیمانده دارویی در بیرجند

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از حذف و معدوم کردن 410 کیلوگرم گوشت گاو به ارزش 130 میلیون ریال بدلیل باقیمانده دارویی در بیرجند خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۸۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی , دکتر حسن علیزاده رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند با بیان این مطلب گفت: در پی بازرسی‌های روزانه بهداشتی از دام‌های ذبح‌شده و مراکز عرضه فراورده های خام دامی در سطح شهرستان بیرجند مقدار 410 کیلوگرم گوشت گاو بدلیل استفاده دارو ضبط گردید که از محموله فوق نمونه اخذ و به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی ارسال گردید که با حصول نتایج آزمایشگاهی مبنی بر مصرف دارو در محموله توقیف شده ، این محوله با شرایط کاملاً بهداشتی معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

علیزاده اظهار نمود : گوشت قرمز و فراورده های حاصل از آن به سبب داشتن پروتیین، مواد معدنی و اسید آمینه های ضروری، نقش مهمی در تامین نیازهای تغذیه ای جوامع بشری دارد. اما تولید وعرضه گوشت در شرایط غیر بهداشتی تهدید علیه بهداشت عمومی و باعث شیوع انواع بیماریها شده که عواقب بسیار خطرناکی را به همراه خواهد داشت .

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی دامپزشکی، نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه است اظهار داشت: بازرسی و نظارت بر کشتارگاه بیرجند روزانه قبل و بعد از کشتار، توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می‌گیرد.

وی از شهروندان خواست گوشت مصرفی خود را تنها از مراکز عرضه یا قصابی‌های مجاز تهیه نمایند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را با شماره ۱۵۱۲ و یا شماره تماس 32214361 اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار