خرم‌آباد در بین٢٠ نامزد نهایی معرفی به عنوان پایتخت کتاب ایران قرار گرفت

خرم‌آباد (پانا) - معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت : به دنبال اجرای موفق طرح پایتخت کتاب ایران در خرم‌آباد ، این شهر در بین ٢٠ نامزد نهایی معرفی به عنوان پایتخت کتاب ایران قرار گرفت.

کد مطلب: ۷۰۷۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

شیرزاد بسطامی با اعلام این خبر ، گفت : دولت تدبیر و امید در ادامه طرح پایتخت کتاب جهان یونسکو و علاوه بر جام باشگاه های کتابخوانی برای کودک و نوجوان،روستای دوستدار کتاب و حمایت از توسعه چاپ کتاب ،که در ٤ سال اخیر بالغ بر١٥ درصد رشد چاپ کتاب در طول سال را در پی داشته است ، طرح موفق پایتخت کتاب را برگزار نموده است .

وی افزود : در چهارمین دوره این طرح و با تأکیدات مکرر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین با همکاری و حمایت سازمان فرهنگی شهرداری ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ، اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان و دیگر دستگاه های دولتی و تشکل های مردم نهاد ، توانستیم با ٤٢ طرح پیشنهادی برای توسعه و ترویج کتابخوانی در رقابتی سخت، نام خرم آباد را از میان ١٥٠شرکت کننده به مرحله نهایی برسانیم و جز ٢٠ شهر حائز اهمیت و برتر ایران قرار دهیم .

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد : در رقابت پایانی از میان این ٢٠ شهر، پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد اما جای بسی خرسندی ست که در همین مرحله نیز، لرستان به عنوان یک برند و ایده پرداز فرهنگی در حیطه ترویج،توسعه وتعمیق فرهنگ کتاب و کتابخوانی ظاهر شده است.

بسطامی در پایان خاط نشان ساخت : لرستانی که تا کنون او را پایتخت کنسرت های موسیقی ایران می خواندند ، در یک قدمی پایتخت کتاب ایران ایستاده است. که قطع به یقین تمهید، تعهد و تدبیر فرزانگان بسیاری را مدیون آن هستيم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار