معاون شهردار تهران مطرح کرد
لزوم ایجاد و ساخت بازارهای میوه و ترهبار در مناطق ۲۲ گانه
تهران (پانا) - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت استقبال شهروندان و درخواست آنان برای ایجاد و ساخت بازارهای میوه و تره بار به دلیل اختلاف قیمتها در سطح شهر تهران است و بنابراین باید برای رفاه حال شهروندان از حداکثر توان برای ایجاد و راه اندازی بازارهای جدید در سطح شهر تهران استفاده شود.
جلسه کمیته راهبری حوزه خدمات شهری با حضور داود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، بختیاری زاده مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، ناصریسرای مدیر کل برنامهریزی و سرمایه انسانی معاونت خدمات شهری، عباس نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست معاونت خدمات شهری، معاونین و اعضای هیات مدیره این سازمان با محوریت بررسی برنامهها و اقدامات سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برگزار شد.
در این جلسه داود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران پس از استماع گزارشاتی در خصوص روند پیشرفت فیزیکی و ریالی، اقدامات، فعالیت ها و پروژههای پیش روی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از زحمات مدیران این سازمان تقدیر و تشکر کرد و گفت: سازمان میادین میوه و تره بار از مجموعه های موفق در دوره مدیریت شهری محسوب می شود که نقش بسیار مهمی در تنظیم بازار دارد. لذا استقبال شهروندان و درخواست آنان نیز مبنی بر ایجاد و ساخت بازارهای میوه و تره بار با توجه به اختلاف قیمتها در سطح شهر تهران بسیار بالاست، بنابراین باید برای رفاه حال شهروندان از حداکثر توان برای ایجاد و راه اندازی بازارهای جدید در سطح شهر تهران استفاده کنید.
گودرزی با تاکید بر این که براساس منویات شهردار محترم تهران ساخت و راه اندازی ۱۰۰ بازار میوه و تره بار در سطح شهر تهران باید در دستور کار سازمان میادین میوه و تره بار قرار گیرد، گفت: اکنون ۳۹ میدان به بهره برداری رسیده است اما باید با جدیت و تلاش مجدانه بازارهای بیشتری احداث و راه اندازی شود. رفع و حل معارضات املاک، سامانه توزین، املاک بلااستفاده، سردخانه این سازمان، لزوم تعامل حداکثری با اتحادیه بارفروشان و... در دستور کار این سازمان قرار گیرد و زمانبندی دقیق مجموعه اقدامات، فعالیت ها و پروژه ها نیز تهیه و تدوین و ارائه شود.
وی بر بهسازی میادین میوه و تره بار، افزایش کیفیت محصولات و نیز طراحی و تهیه لباس متحدالشکل، ضرورت فرهنگ سازی در خصوص کاهش استفاده شهروندان از کیسه های پلاستیکی در راستای حفظ محیط زیست، ایجاد پارکینگ و نمازخانه در میادین و... تاکید کرد و گفت: فلسفه تمامی این اقدامات در راستای کسب رضایتمندی حداکثری شهروندان و خدمت به آنان است.
وی اضافه کرد: ظرفیتهای شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری بسیار بالاست. لذا از این فضا برای خدمات رسانی استفاده کنید و همواره در راستای تسهیل گری امور مردم حرکت کنید.
بختیاری زاده مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در این جلسه به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه ها و عملکرد این سازمان پرداخت و گفت: ۲۹۴ بازار فعال در مناطق ۲۲گانه داریم که از این تعداد ۴۳ درصد بازارهای میوه و تره بار در نقاط شمالی تهران و ۵۷ درصد در مناطق جنوبی پایتخت واقع شدهاند و از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۹ بازار میوه و تره بار نیز افتتاح شده است و عمدتا این بازارها براساس معماری ایرانی- اسلامی ساخته میشوند.
وی در ادامه با بیان این که تا پایان سال ۱۲ بازار میوه و تره بار به بهره برداری خواهد رسید، گفت: انشاءلله به همت همکارانم در این سازمان، پروژههای تخریب و نوسازی در میادین میوه و تره بار تا پایان امسال به انجام خواهد رسید.
در این جلسه گزارشاتی در خصوص پیشرفت ریالی و فیزیکی پروژه های در دستور کار این سازمان، آخرین وضعیت قراردادها و چگونگی اجرای پروژه های سرمایه ای سال ۱۴۰۳، جدول مقایسه ای کنترل پروژه های سازمان میادین در مجموعه حوزه خدمات
شهری، روند پیشرفت پروژه های تملک دارای سرمایه ای، اهم اقدامات و فعالیت های این سازمان در احداث بازارهای میوه و تره بار و روند پیشرفت فیزیکی، پیشرفت پروژههای مناسب سازی شده جهت استفاده معلولین و جانبازان، اماکن فروش غیرحضوری در سطح شهر تهران، چگونگی فروش این سازمان در اپلیکیشن شهرزاد، سامانه جامع مدیریت کنترل تردد و توزین بر بستر تکنولوژی در میدان مرکزی میوه و تره بار و... ارائه شد و در خصوص موارد فوق بحث و تبادل نظر شد.
براساس گزارش معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، گودرزی در پایان برای برون رفت از معضلات مطروحه سازمان میادین مشاور خود را با همکاری و همفکری اتحادیه، مکلف به اقدام جدی کرد.
ارسال دیدگاه