خیرین، افراد فاقد شناسنامه و مشکوک تابعه را حمایت کنند

امام جمعه تربت جام گفت: در شهرستان تربت جام تعداد زیادی فاقد شناسنامه و مشکوک تابعه حضور دارند که از خدمات دولتی محروم هستند که خیرین می تواند این قشر جامعه را تحت حمایت قرار دهند.

کد مطلب: ۷۰۷۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، مراسم تجلیل از خیرین و موسسه های خیریه سلامت به همت دانشکده علوم پزشکی و همراهی مجمع خیرین سلامت تربت جام با حضور مسئولان استانی، محلی و امامان جمعه در تالار جامی برگزار شد.

حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه تربت جام با تجلیل از خیرین حوزه سلامت گفت: کار خیریه در حوزه سلامت از بهترین مصادقی است که خداوند به آن توجه ویژه ای دارد و خیرین باید کاری کنند که بیماران جز رنج و درد بیماری مشکل دیگری نداشته باشند.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به مرزی بودن شهرستان تربت جام افزود: در این شهرستان تعداد زیادی فاقد شناسنامه و مشکوک تابعه دارد که از خدمات دولتی محروم هستند که خیرین می تواند این قشر جامعه را تحت حمایت قرار دهند.

وی با اشاره به پراکندگی درمانگاه ها و ساختمان پزشکان در سطح شهر و سرگردانی بیماران تصریح کرد: برای رفع این مشکل با مسئولان آستان قدس ازمحل موقوفات ملک به میزان ۲۰ هکتار برای احداث پردیس دانشکده علوم پزشکی قطعی شده که با رویکرد خدمات رسانی به منطقه و کشور های همسایه را فراهم می کند.

در ادامه این محفل انسان دوستانه رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: سلامت جامعه اولین اولویت برای افراد شناخته می شود و در عرصه سلامت و درمان نیازمند مبرم به کار و همراهی خیرین داریم.

افکار افزود: تربت جام یک منطقه کم برخورد دار و محروم شناخته می شود و واقفین و خیرین فقط به دنبال ساخت و ساز باشند بلکه بر اساس نیاز سنجی باید به امر آموزش، درمان، پژوهش، بهداشت و کار فرهنگی این حوزه که نیاز منطقه است بپردازند تامحرومیت از شهرستان رخت ببندد.

وی خاطرنشان کرد: خیرین در راستای نیازهای منطقه و کاهش محرومیت با کمک به فناوری و علم بستر تحقیقات را فراهم کنند و از جوانان پژوهشگر داشته باشند.

دراین مراسم محمود جامی مدیرعامل مجمع خیرین سلامت تربت جام گزارشی از مجموعه فعالیت های این مجمع از سال ۹۰تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار