برگزاری مسابقه احساس واژه ها بر اساس تصویر در قوچان

مدیر دبیرستان شاهد عرفان قوچان گفت: اهداف برگزاری مسابقه احساس واژه ها، ایجاد انگیزه به منظور رقابت سالم و تشویق دانش آموزان به فعالیت های علمی،ادبی واهمیت به روش های نوین، علمی و روشمند در فرآیند نوشتن و تولید متن می باشد.

کد مطلب: ۷۰۳۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، رجبعلی جنگی مدیر دبیرستان شاهد پسرانه عرفان قوچان اظهار داشت: نظم و ساختار فعال ذهن دانش آموز است که موجب مکاشفه ی نظم ها ،ساختارهای نو و بدیع در پدیده ها و تقویت انگیزه و شوق او برای آفرینش ساختارهای تازه و بدیع در قالب آثار ادبی خواهد شد.اگر دقت دانش آموز از نظر بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه زیاد باشد آنها را در نوشته خود منعکس می کند. دانش آموز پس از مشاهده دقیق تصویر می تواند یادداشت برداری کند و ریز ریز بنویسد.

وی افزود: تمرکز کافی در کلیه حواس، ادراک دیداری و شنیداری، به کارگیری انواع حافظه در نوشته به بیان جزییات تصویر در نوشته کمک می کند. مثلا از یک زاویه دید نو بنویسد یا فضا سازی نوی را در ذهن و نوشته ایجادکند یا مثلا در نوشته اش به ادغام شخصیت پردازی و فضاسازی بپردازد که با هم در تعامل باشند یا یک صحنه را از دیدگاه و نگاه های نو و متفاوت بیان کند.این مورد ارتباط مستقیم با تحلیل و توانایی تصویر سازی و ارایه راه حل های جدید برای حل مسایل و افکار و طرح های نوین برای مسایل مطرح شده و بهبود آنها دارد.

جنگی گفت: دانش آموزی که اندیشه های بیدار شده و بینش نو دارد ازعادت های همیشگی بیرون آمده و مورد نوینی را ارایه می دهد. لذا به مناسبت بزرگداشت ایام مبارک دهه فجر انجمن ادبی پژوهش سرا ی دانش آموزی باقرالعلوم(ع) و گروه زبان و ادبیات فارسی متوسطه دوره دوّم در بین دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی مسابقه احساس واژه ها را بر اساس تصویرپرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در قالب: شعر، داستان کوتاه، داستانک، دل نوشته و... برگزار نماید . این دبیرستان نیز آثار دانش آموزان را تا دهم بهمن ماه به پژوهش سرا ارسال می نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار