رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت وگو با پانا خبر داد:

اجرای موفقیت آمیز طرح همیاران در 14 استان کشور /کاهش معلولیت های ناشی از تصادفات

خبرگزاری پانا:رئیس سازمان بهزیستی کشور از اتمام طرح همیاران بهزیستی در ایام نوروز خبر داد و گفت: اجرای این طرح در کاهش معلولیت های ناشی از تصادفات موثر بوده است.

کد مطلب: ۷۰۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد

همایون هاشمی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، در خصوص طرح های انجام شده توسط سازمان بهزیستی در ایام نوروز، اعلام کرد: طرح همیاران بهزیستی ویژه ایام نوروز از 28 اسفند سال گذشته آغاز به کار کرد و تا 17 فروردین ادامه داشت.
وی ادامه داد: این طرح در 14 استان کشور برای نخستین بار و با هدف پیشگیری از معلولیت ها در سراسر کشور به اجرا درآمد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در طرح همیاران بهزیستی حدود 70 هزار همیار سلامت بهزیستی به شکل داوطلب در ورودی های 14 استان کشور با توزیع بروشور و بسته های تشویق به رعایت نکات ایمنی و رانندگی شدند تا از بروز معلولیت های ناشی از تصادفات و بی احتیاطی ها جلوگیری به عمل آید.
هاشمی افزود:طرح همیاران بهزیستی در استان‌های قم، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خوزستان، مازندران، گیلان، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری و تهران و با همکاری پلیس راهور، ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور و انجمن ضایعه نخاعی ایران برگزار شد.
به گفته وی اجرای این طرح با هدف کاهش حداقل یک درصد از جامعه معلولان که بیشتر آنها در اثر تصادفات و حوادث جاده ای به وجود می‌آید، صورت گرفته است و تلاش سازمان بهزیستی بر این بوده است تا بتواند اطلاع رسانی گسترده ای در این زمینه انجام دهد.
به گزارش پانا، بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، در حال حاضر میزان معلولیت ناشی از تصادفات رانندگی بسیار زیادتر از مرگ ومیراست و براساس آمار میزان معلولیت ناشی از تصادفات 5 تا 7 برابر مرگ ومیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار