نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی:

سالانه بیش از 80 هزار میلیارد ریال هزینه کنکور می شود

اردبیل (پانا ) - نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: گردش مالی سالانه برگزاری آزمون سراسری کنکور در کشور بیش از 80 هزار میلیارد ریال است.

کد مطلب: ۶۹۸۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد

بشیر خالقی در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خلخال افزود: این مبالغ کلان در حالی برای برگزاری آزمون سراسری کنکور هزینه می شود که تلاش چند ساله نمایندگان مجلس برای حذف کنکور بدلیل برخورداری از درآمدهای کلان مالی این آزمون از سوی دست اندرکاران برگزاری آن از جمله موسسات و آموزشگاه های خصوصی کنکور و سنگ اندازی های مختلف به جایی نمی رسد .
وی گفت: برگزاری آزمون کنکور در حالی که بسیاری از شهرستان های کوچک و کم برخوردار کشور همچون خلخال از داشتن آموزشگاه های پشتیبان این آزمون و یا امکانات آموزشی پشتیبان بخش خصوصی محروم هستند موجب مهاجرت بسیاری از خانواده ها برای استفاده از امکانات آموزشی مناسب برای موفقیت فرزندان در آزمون کنکور و در نتیجه افزایش مهاجرت و خالی شدن شهرستان های کوچک همراه با افزایش جمعیت کلانشهرها و مناطق برخوردار کشور شده است .
نماینده خلخال اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت خلخال به یک سوم جمعیت 30 سال پیش کاهش یافته و در یک نگاه اجمالی می توان دریافت که یکی از علل این کاهش جمعیت و روند رو به رشد مهاجرت میل خانواده ها برای استفاده از امکانات کمک آموزشی کنکور و برخورداری از امکانات آموزشی بهتر و مناسب تر بخش خصوصی در کلانشهرها است .
خالقی اظهار کرد: در حال حاضر که موضوع حذف کنکور از سیستم آموزش عالی کشور حذف نشده راهکار مناسب برای ارتقای سطح علمی دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار کشور و افزایش ضریب موفقیت آنها در آزمون سراسری کنکور بکار گیری معلمان و مدیران با دانش کافی در سیستم آموزش و پرورش در مناطقی همچون شهرستان خلخال است .
نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در انتخاب مدیران دستگاه های اجرایی باید شاخص های شایسته سالاری از سوی دستگاه های دولتی مد نظر قرار بگیرد اظهار کرد: بکارگیری روش های غیرمتعارف در انتخاب مدیران تنها به آموزش و پرورش ختم نشده و بسیاری از افراد برای دستیابی به پست مدیریتی ادارات دولتی دست به دامن نمایندگان مجلس می شوند که بنظر می رسد استفاده از این گونه راهکارها برای انتخاب مدیران راهکار درستی نباشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار