کودکان ایرانی با کسب عنوان «قهرمان قهرمانان» در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی درخشیدند

تهران (پانا) - هفدهمین دوره مسابقات جهانی «محاسبات ذهنی با چرتکه» با درخشش کم نظیر و کسب عنوان «قهرمان قهرمانان» توسط کودکان ایرانی به پایان رسید.

کد مطلب: ۶۹۸۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش‌وپرورش، هفتم دی ماه (28 دسامبر 2017) هفدهمین دوره مسابقات ذهنی با چرتکه زیر نظرانجمن جهانی محاسبات ذهنی پاما به میزبانی شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار شد و کودکان ایرانی رتبه اول در گروه (A و B) و همچنین عنوان قهرمان قهرمانان را کسب کردند.
11 نفر از کودکان ایرانی 5 تا 12 سال که برگزیده جشنواره کودکان هوشمند در ایران بوده اند از استان های کرمانشاه، البرز، مرکزی و تهران در این رویداد جهانی حضور داشته و رتبه اول این مسابقات را کسب کردند.
در گروه A مسابقات، دیبا ملایی، محمد هاتف دهقان، سینا تقی زاده، نیایش فرح بخش و امیر مهدی کرامتی حائز رتبه اول شدند و از این میان نیایش فرحبخش عنوان قهرمان قهرمانان را کسب کرد.
همچنین در گروه B کمیل شریف، ستایش یاوری، آریا پیری، پانته آ عزتی، فاطمه رستمی و بهار روح افزا رتبه اول را کسب کردند.
در هفدهمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه 300 کودک از 21 کشور دنیا حضور داشتند و به گفته مسئولان برگزاری مسابقات، سال آینده رقابت های یاد شده به میزبانی کشور مالزی برگزار خواهد شد.
چرتکه وسیله‌ای قدیمی است که از صدها سال قبل از میلاد مسیح برای انجام محاسبات به کار می‌رود.
از چرتکه برای انجام چهار عمل اصلی ریاضی استفاده می شود و حتی می‌توان آن را برای محاسبه ریشه دوم و سوم اعداد نیز به کار برد.
کارشناسان حوزه آموزش از جمله مزایای یادگیری چرتکه به توسعه و استفاده از تمام مغز، بهبود سرعت و دقت، بهبود حافظه، ارتقای خلاقیت و تمرکز، بهبود اعتماد به نفس و در نتیجه عملکرد بهتر، قادر ساختن دانش آموزان به حل مسائل ریاضی (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) در زمان کوتاه و بهبود قدرت تخیل افراد به ویژه در کودکان و نوجوانان اشاره می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار