معاون وزیر جهاد کشاورزی:

اراضی پایاب سد خداآفرین سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل (پانا) - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک گفت: علمیات اجرایی و تجهیز اراضی پایاب سد خداآفرین در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۶۹۸۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد

علی مراد اکبری در امور آب و خاک در دیدار با سران عشایر استان اردبیل با اشاره به اهمیت تجهیز اراضی پایاب سد خداآفرین به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار اظهار داشت: باید سعی و اهتمام ما بر این اصل استوار باشد که نظام‌های بهره‌برداری از اراضی که تحویل عشایر غیور و زحمتکش خواهد شد با موفقیت انجام گیرد و این قشر زحمتکش بتوانند با هدایت و راهنمایی‌های کارشناسان ترویج و زراعت اصول صحیح کاشت، داشت و برداشت را به بهترین نحو ممکن انجام دهند .

وی بیان کرد: بهره‌برداری و حفاظت از تأسیسات نوین آبیاری تحت فشار می بایست با دقت و ظرافت هرچه تمام‌تر اجرا شود و وظیفه و رسالتی که کارشناسان ترویج و زراعت در بحث بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین دارند بسیار سنگین است چرا که این زمین‌ها در اختیار آن دسته از عشایر زحمتکشی قرار می گیرد که تمامی وقت و عمر خود را صرف دامداری در منطقه نموده‌اند .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک افزود: این قشر زحمتکش به دلیل اینکه با زمین‌های زراعی آشنایی ندارند و سابقه‌ای نیز درکشت و داشت و برداشت محصولات مختلف زراعی ندارند به همین دلیل باید در تمامی مراحل زراعی دوش به دوش این افراد باشیم و به شکل مرتب توصیه های فنی و لازم را به آنان کنیم تنها در این صورت است که نظام‌های بهره ‌برداری در این منطقه با موفقیت همراه است .

اکبری تصریح کرد: دست اندرکاران بخش کشاورزی در نظام‌های بهره برداری ازاین اراضی می‌بایست به مسائل و مشکلات اجتماعی عشایر اهمیت زیادی بدهند و بهره‌برداری آزمایشی از این اراضی و شروع فعالیت کشت و کار توسط عشایر موفقیت بزرگی برای استان محسوب می‌شود که لازم است به نوبه خود از زحمات دست اندر کاران بخش کشاورزی به ویژه سازمان جهاد کشاورزی استان قدردانی کنیم .

وی گفت: علمیات اجرایی و تجهیز اراضی پایاب سد خداآفرین در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و پیمانکاران و مجریان طرح کار خود را به اتمام خواهند رساند و کارشناسان آب و خاک دیگر در منطقه حضور نخواهند داشت و اینجاست که رسالت و مسئولیت سنگین کارشناسان زراعت و ترویج آغاز می‌شود .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک اظهار کرد: موفقیت نظام‌های بهره‌برداری در این مرحله به عهده این کارشناسان و سعی و اهتمام عشایر است که امیدواریم با بهره‌ گیری از آخرین یافته‌های تحقیقاتی و رعایت اصول زراعی بتوانیم بیش از پیش شاهد افزایش تولید و رونق بخش کشاورزی در این منطقه باشیم .

اکبری افزود: باید سعی و اهتمام خود را به تشکیل تعاونی‌ها و تشکل‌های تولیدی بیش از پیش معطوف کنیم تا در کمترین زمان ممکن و قبل از سپری شدن زمان کشت عشایر بتوانند به عنوان بهره‌بردار وارد عرصه تولید شوند چرا که هر چقدر این کار با سرعت و دقت پیش برود و یکی پس از دیگری شاهد تشکیل و راه‌اندازی تشکل‌های تولیدی بشویم به همان میزان به موفقیت در نظام‌های تولیدی دست پیدا کرده‌ایم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار