مراقبت از ماهی قزل آلای خال قرمز در فصل تخم ریزی

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه اواخر فصل پاییز زمان تخم ریزی ماهی قزل آلای خال قرمز است، گفت: گردشگران و مردم بومی برای احیای جمعیت این گونه مراقبت های لازم را داشته باشند و به توصیه های کارشناسان مربوطه عمل کنند.

کد مطلب: ۶۹۴۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، مصطفوی رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان البرزبا بیان اینکه اواخر فصل پاییز زمان تخم ریزی ماهی قزل آلای خال قرمز است، گفت: گردشگران و مردم بومی برای احیای جمعیت این گونه مراقبت های لازم را داشته باشند و به توصیه های کارشناسان مربوطه عمل کنند .
وی افزود: ماهی قزل آلای خال قرمز از گونه های حمایت شده کشور محسوب می شود و در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت IUCN در طبقه در آستانه و خطر انقراض (EN) قرار دارد .
مصطفوی با بیان اینکه ماهی قزل آلای خال قرمز فقط در 3یا 4 نقطه کشور وجود دارد، اظهار داشت: یکی از شاخصه های این گونه ی آبزی که جزو ماهیان سردابی و شاخصی برای سلامت اکوسیستم هستند، برای زیست احتیاج به آب سرد با اکسیژن بالا دارند که به همین دلیل است که در بالادست رودخانه کرج زندگی می کنند .
وی گفت: هرچند این ماهی پرجنب وجوش است و خیلی حرکات سریع دارد ولی نسبت به آلودگی و ناهنجاری اکولوژیکی فوق العاده حساس است به طوریکه با کاهش اکسیژن و افزایش دمای آب شرایط زیست خودش را از دست می دهد که در این صورت گونه های گرمابی به راحتی می توانند جایگزین این گونه شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار