آموزش و پرورش یک نهاد انسان ساز است

مدیر آموزش و پرورش کلات : آگاهی سازی در نقش اولیاء و توسعه آموزش و پرورش تنها در انتقاد کردن از کیفیت اداره آموزشگاه به عنوان اصل اساسی والدین نیست بلکه مشارکت در بستر سازی های مختلف هم اصلی است که دانش آموزان را امیدوار می نماید که والدین آنان فقط به دنبال ایراد گرفتن نیستند و می توانند با مداخله مؤثر، رشد آموزشی در آموزشگاه را تقویت نمایند.

کد مطلب: ۶۹۳۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش کلات با اشاره به حوزه مهم والدین و نقش آنان در فرآیند یاددهی و یادگیری افزود: مطابق آمار سیستم پرسنلی آموزش و پرورش استان، تعداد یک هزار نفر نیروی فرهنگی با احتساب نیروهای خدماتی در این اداره مشغول به فعالیت هستند و ماهانه مبلغ 25میلیارد و 700میلیون ریال برای پرداخت حقوق سند امضاء می شود.این مبلغ ضرب در سال و تقسیم بر آمار 7811 نفر دانش آموز در حال تحصیل، حدود 40 میلیون ریال سرانه آموزشی هر دانش آموز فقط از محل تأمین معلم ، جدای از اعتبارات جاری مدارس، هزینه ایزوگام پشت بام آموزشگاه و هزینه های آب ، برق و گازو... پرداخت می شود.

ایشان افزودند: سهم اولیاء نسبت به این 40میلیون ریال، 6صدم درصد است و حدود 250 هزار ریال می باشد. آیا با این کیفیت مشارکت می توان بستر مناسبی و افق مناسبی برای توسعه آموزش و پرورش با گام های بزرگ ساخت؟
پایسته با مهم دانستن نقش اصحاب رسانه در جهت دهی به افکار عمومی برای تعمیق فرهنگ مشارکت در نهاد مدارس شهرستان کلات خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش می تواند یک نهاد انسان ساز باشد اما با دست به عصا رفتن نمی تواند حرکت کند.
آگاهی سازی در نقش اولیاء و توسعه آموزش و پرورش تنها در انتقاد کردن از کیفیت اداره آموزشگاه به عنوان اصل اساسی والدین نیست بلکه مشارکت در بستر سازی های مختلف هم اصلی است که دانش آموزان را امیدوار می نماید که والدین آنان فقط به دنبال ایراد گرفتن نیستند و می توانند با مداخله مؤثر، رشد آموزشی در آموزشگاه را تقویت نمایند.
از این حیث همسانی و همسویی بین ولی دانش آموز و معلم آموزشگاه موجب می گردد تا آموزگار حاضر در کلاس بپذیرد اولیاء علاوه بر دید نقادی، می توانند سطح کیفیت آموزشی را نیز بالا ببرند.
پایسته همچنین در پاسخ به موضوع وجود کلاس های چند پایه در مدارس روستایی دور دست مانند روستای ژرف شهرستان کلات گفت: یکی از توانمندی های معلمین ابتدایی تدریس در کلاس های چند پایه است و طبق برنامه ریزی انجام شده، آموزگاران بایستی در کارگاه ها و دوره های تخصصی کلاس های چندپایه شرکت نمایند.

مدیر آموزش و پرورش کلات ضمن اشاره ای نیز به برنامه های حوزه پرورشی و تربیت بدنی افزود: مداخله ی مؤثر برنامه ریزی شده دیگر که درحال اجرا می باشد، برگزاری جلسات گفتمان های دینی و توجه عمیق به فرهنگ نماز در آموزشگاه های شهرستان به خصوص مدارس شبانه روزی است.
وی خاطر نشان کرد: ورزش های بومی از جمله کشتی با چوخه دانش آموزی برای دومین سال متوالی در شهرستان کلات برگزار شد و امسال برای اولین بار با موافقت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، میزبان مسابقات کشتی با چوخه استانی ویژه دانش آموزان و همکاران فرهنگی در شهرستان کلات خواهیم بود.
ایشان در زمینه هدفمند کردن و استفاده بهینه از فضاهای پرورشی ورزشی اعلام کرد: ساماندهی فضاهای پرورشی و ورزشی اقدام موثر دیگر است که در جهت ارتقای سطح دینی، فرهنگی و ورزشی دانش آموزان در کلات انجام شده است.

پایسته در حوزه طرح ها و برنامه های حوزه آموزشی از تاسیس دو قرائت خانه ویژه دانش آموزان دختر و پسر در مدارس به عنوان نقطه عطفی در زمینه مداخله مؤثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با توجه به تدوین برنامه های درسی، رعایت نرخ توزیع مناسب معلمان بر اساس رشته جنس مرتبط و اجرای برنامه های مدّون ارزیابی از رشد و کیفیت آموزشی و بودجه بندی هایی که به صورت تخصصی توسط معاونت آموزشی و نوآوری اداره در حال انجام است، نام بُرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار