حکیم‌زاده مطرح کرد

رشد تحصیل دختران و ثبت‌نام پیش‌دبستانی در خوزستان

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش از رشد تحصیلی دختران و ثبت‌نام پیش‌دبستانی در استان خوزستان خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۳۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده در شورای آموزش و پرورش خوزستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، بیان کرد: خوزستان در بین سایر استان های کشور در جذب نوآموزان دوره پیش دبستانی عملکرد بسیار خوبی دارد.
وی افزود: در سال های گذشته 33 هزار نوآموز در استان جذب دوره پیش دبستانی بودند این در حالی است که امسال یکصد هزار نوآموز در استان جذب این دوره شدند.
حکیم زاده با اشاره به مزیت های تحصیل دانش آموزان در دوره پیش دبستانی بیان کرد: دوره پیش دبستانی آموزش عادلانه را در جامعه گسترش می دهد و مانع تکرار پایه در دوره اول ابتدایی می شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در خوزستان همچون بسیاری استان های دیگر در مناطق برخوردار کلاس های درس نسبت به مناطق محروم با کیفیت بیشتری برگزار می شوند باید این نگاه معکوس شود و از امکانات بیشتر و افراد متخصص در مناطق محروم برای تحصیل دانش آموزان استفاده کرد.
حکیم زاده افزود: می توان برای آموزش دانش آموزان در مناطق محروم از فارغ التحصیلان رشته علوم تربیتی به مدت پنج سال در این مناطق استفاده کرد.
وی همچنین گفت: آموزش يك دختر آموزش يك نسل است، و طبق آمارهايي كه از وزارت دريافت كردم در استان خوزستان فعاليت هاي خوبي در اين زمينه انجام شده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در عین حال خاطر نشان ساخت: كارگاه هاي توانمند سازي براي مربيان پيش دبستاني در خوزستان با دست خالي برگزار شد و خوزستان از اين نظر نيازمند توجه بيشتري است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار