واكنش رئيس دستگاه قضا به اتهام‌هاي مطرح‌شده از سوي احمدي‌نژاد

آيت‌الله آملي لاريجاني:‌ فتنه قديم و جديد ندارد...با بست‌نشيني دنبال اغتشاش‌اند

تهران (پانا) - رئيس قوه قضائيه اقدامات محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهوري پيشين و همراهانش را در وارد كردن اتهاماتي به دستگاه قضا مصداق فتنه جديد دانست.

کد مطلب: ۶۹۳۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد

آيت‌الله صادق آملي لاريجاني كه سه‌شنبه گذشته و با فاصله پنج‌روزه از روز دانشجو (16 آذر) با نمايندگان 50 تشكل دانشجويي ديداري هشت ساعته برگزار كرد، پس از شنيدن پرسش‌ها و ديدگاه‌هاي دانشجويان، در اين باره گفت:‌ « فتنه، قدیم و جدید ندارد. کار افرادی هم که اكنون انواع اتهامات را علیه دستگاه قضایی مطرح می‌کنند و سیاه‌نمایی می‌کنند نوعی فتنه است زیرا هر کس اصل نظام را تخریب کند و دست به سیاه‌نمایی بزند در واقع در حال فتنه‌گری است. سران فتنه می‌گفتند ما انتخابات و شورای نگهبان را قبول نداریم، اینها هم می‌گویند ما قوه قضاییه را قبول نداریم. آنها دعوت به اغتشاش می‌کردند، اینها هم با بست‌نشینی به دنبال جریان‌سازی و اغتشاش‌اند . »

به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه كه مشروح سخنان آيت‌الله آملي لاريجاني را با تاخير يك‌روزه از زمان ديدار با دانشجويان در شامگاه ديروز (جهارشنبه) منتشر كرد، رئيس دستگاه قضا در ادامه با رد اتهام «سیاسی‌کاری» قوه قضاییه اظهار کرد: «در پرونده‌ای که اخیراً بر سر آن جنجال به پا کردند، صرفاً اتهامات مالی مطرح بود؛ البته احضارهای اخیر در این پرونده به دلیل نسبت‌های خلاف واقع و توهین‌هایی بود که صورت گرفت. این جریان با تصور اینکه روند عادی پرونده ممکن است منتهی به محکومیت آنها شود، تلاش کردند موضوع را سیاسی جلوه دهند که بست‌نشینی یکی از نتایج این رویکرد بود. اگر قرار باشد هر کسی که برایش کیفرخواست صادر می‌شود، بست بنشیند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.»

طرح مطالب خلاف واقع نزد مقام معظم رهبري

رئیس قوه قضاییه با اشاره به پرونده فرزند یکی از مسئولان سابق نیز گفت: «کار قوه قضاییه در این پرونده در تاریخ ثبت خواهد شد زیرا فشارهای بی‌سابقه‌ای را در این مسیر متحمل شدیم. به صورت حضوری و کتبی مطالب خلاف واقعی را علیه بنده نزد مقام معظم رهبری مطرح می‌کردند که از جنس همین سخنانی بود که اخیراً علیه من و دستگاه قضایی مطرح شده است . »

گفت‌وگوي شمخاني و احمدي‌نژاد درباره فرزند زهرا لاريجاني

آيت‌‌الله آملی لاریجانی همچنین با توجه به طرح برخی ادعاها درباره زهرا لاريجاني، فرزندش، گفت: «این افراد با شیطنت می‌گویند که فرزندان ما جاسوس نیستند و بعد هم مدعی هستند که ما تهمتی نزدیم یک جمله سلبی گفته‌ایم. هر فرد عادی هم می‌داند که بسیاری از کنایات، رساتر از تصریح است.»

او در ادامه از گفت‌‌وگوي ميان محمود احمدي‌نژاد و علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين باره خبر داد و گفت:‌ «همین آقا در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به دبیر شورای عالی امنیت ملی می‌گوید از جاسوسی دختر فلانی چه خبر؟ ایشان پاسخ می‌دهد که این ماجرا از اساس دروغ است. به او می‌گوید شما مطلع نیستید، ما اطلاع دقیق داریم که وی بازداشت است و آدرس دقیق محل بازداشت وی را هم می‌دانیم. آخر می‌شود انسان این مقدار دروغ بگوید و از مسیر انصاف و تقوی دور شود؟»

تكذيب نداشتن اعتقاد به هیات منصفه

آیت‌الله آملی لاریجانی درباره یکی دیگر از ادعاهاي احمدي‌نژاد كه در گفت‌وگوي او با سايت خود مطرح شد مبنی بر عدم اعتقاد رئیس دستگاه قضایی به هیئت منصفه خاطرنشان کرد: «رئیس‌جمهوري سابق مدعی است که بنده هیئت منصفه را قبول نداشته‌ام و گفته‌ام بر حسب نظر اجتهادی‌ام هیئت منصفه غلط است و حتی دو سال اجازه تشکیل آن را نداده‌ام،‌ سپس ایشان در جلسه سران قوا من را قانع کرده‌اند. در این سه جمله، چند دروغ محض وجود دارد. بر حسب گزارش‌ها، از مهر 88 تا مهر 90 بیش از 130 جلسه دادگاه مطبوعات با حضور هیئت منصفه فقط در تهران تشکیل و چند صد جلسه نیز در کل کشور با این ترکیب برگزار شده است. آنچه من درباره هیئت منصفه می‌گفتم و در جلساتی هم که با اعضای این هیئت داشتم عرض کرده‌ام این بود که الزام قاضی به غیر نظر خودش، خلاف شرع است و معتقدم هیئت منصفه باید نظر کارشناسی خود را اعلام کند اما قاضی ملزم به تبعیت از آن نیست. الان هم همین نظر را دارم و البته حرف من نیست بلکه حرف شرع، قانون و فقها و شورای نگهبان است. اما اصل تشکیل دادگاه با حضور هیئت منصفه را هیچگاه نفی نکرده‌ام . »

رئیس دستگاه قضایی افزود: «ایشان اساساً تخصصی در زمینه مسائل فقهی ندارند که بخواهند مرا قانع کنند و نظر من را تغییر دهند»

وجود گزارش درباره حمايت احمدي‌نژاد از بابک زنجانی

آیت الله آملی لاریجانی همچنين درباره پرونده بابك زنجاني با توجه به صدور حكم اعدام براي او تأکید کرد: «اعدام بابک زنجانی برای دستگاه قضایی کاری ندارد اما معتقدیم که این مشکل با اعدام حل نمی‌شود زیرا باید پول مردم برگردد ضمن اینکه پشت پرده این قضایا مشخص شود که چه کسانی از بابک زنجانی حمایت کرده‌اند. حسب برخی گزارش‌ها این فرد مورد حمایت چهارتن از وزرای سابق و شخص رئیس‌جمهوري پیشین بوده است. البته بنده به این گزارش‌ها یقین ندارم اما به هر حال باید پول مردم برگردد .

تكذيب فریاد زدن احمدي‌نژاد دربار پرونده ستار بهشتي

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ادعاي احمدي‌نژاد درباره تذکر به او درباره پرونده ستار بهشتی در جلسه شورای عالی امنیت ملی نیز تصریح کرد: «این ادعا نیز که ایشان می گوید بابت پرونده ستار بهشتی بر سر بنده فریاد زده است. کذب محض است زیرا اولا جرأت چنین کاری را نداشت، ثانیا پرونده ستار بهشتی را دستگاه قضایی خود رسیدگی کرده است که در این مورد جرمی از ناحیه یک مأمور ناجا رخ داده بود اما نهایتاً قاضی به این نتیجه رسید که عمدی در کار نبوده و جرم به صورت شبه‌عمد واقع شده است.»

متن كامل اين خبر را در لينك زير بخوانيد:

http://pana.ir/news/692996

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار