رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز:

کاهش دانشجو فرصتی مغتنم برای ارتقاء کیفیت آموزشی دانشگاه است

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: تمامی زیر ساخت‌ها در دانشگاه آماده است؛ لزا لازم است تا تاثیرگذاری را در حوزه فرهنگ افزایش دهیم چرا که فرهنگ مقوله بسیار ارزشمندی است که امروزه توجه کمتری به آن می شود.

کد مطلب: ۶۹۲۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، عزیز جوانپور در آیین تودیع و معارفه‌ی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم که چراغ راه دانشگاه ما هستند و تمام شهیدانی که با موقعیت شناسی از دانشگاه به مقام رفیع شهادت نایل آمدند، اظهار کرد: تاکید "فرهاد دهبر" به بهره‌مندی و استفاده کامل از پتانسیل‌ نیروی انسانی و دانشگاهی از جمله اساتید و کارکنان بوده چرا که می توان با کمک نیروهای توانمند مشکلات و مسائل مختلفی را مرتفع نمود.

وی با بیان اینکه کاهش شدید دانشجو از کمیت گرایی عبور کرده است، افزود: کاهش دتنشجو به هیچ عنوان تحدیدی برای دانشگاه محسوب نمی شود؛ بلکه بنده این جریان را به فال نیک گرفته و فرصت را برای ارتقاء کیفیت دانشگاه و آموزش مغتنم می شمارم. در این راستا پرداختن به فعالیت‌‌های پژوهشی می‌‌تواند مسائل و مشکلات صنایع استان را حل نماید.

وی توجه به تجاری سازی در حوزه پژوهشی را از الزامات دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: در حوزه پژوهشی باید به تجاری سازی عنایت ویژه‌ای داشته باشیم، هرچند که دانشگاه آزاد استان، از رتبه خوب جهانی در رابطه با تولید مقالات علمی برخوردار است و دانشگاه آزاد اسلامی رتبه ۱۲۸بین دانشگاه‌های جهان را دارد که این رقمی مطلوب است؛ اما در سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است باید به سوی کارآفرینی و اشتغال پیش برویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اذعان کرد: تمامی زیر ساخت‌ها در دانشگاه آماده است؛ لزا لازم است تا تاثیرگذاری را در حوزه فرهنگ افزایش دهیم چرا که فرهنگ مقوله بسیار ارزشمندی است که امروزه توجه کمتری به آن می شود.
جوان پور افزود: اگر هر دانشجو و استاد ما بتواند سرباز فرهنگی برای نظام ما باشد و بجای نگاه به غرب، نگاهش به درون باشد و درد پوشش، رفتار،گفتار،اندیشه نداشته باشد، خواهیم توانست راه‌های زیادی را به شکل جهادی طی کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: این اتفاق قابل انجام است و با پشتوانه‌ای که در استان داریم میسر می‌‌باشد، دانشگاه ازاد اسلامی رتبه دوم بین دانشگاه‌‌های کشور و رتبه چهارم بین دانشگاه‌‌های مجامع اسلامی را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار