معاون حقوقي وزير آموزش و پرورش:

تعيين تكليف مدارس قلع و قمعي در گرو تأمين اعتباري بالغ بر 31 ميليارد تومان است

تهران (پانا) - معاون حقوقي وزير آموزش و پرورش از شناسایی تعداد 119 ملك از مدارس داراي حكم خلع يد و قلع و قمع بنا در سراسر كشور خبر داد كه تعيين تكليف و خريد اين مدارس نيازمند اعتباري بالغ بر 310 ميليارد ريال است .

کد مطلب: ۶۹۲۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، يوسف نجفي اظهاركرد: به دليل اختصاص اعتبار اندك،‌ تعداد بسيار محدودي از اين فضاها خريداري شده اند با اين وصف فارغ از بحث تأمين اعتبار، ‌براي حل مشكل اقدامات ديگري صورت گرفته است .
معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه تعيين تكليف بخشي از اين مدارس در برنامه‌هاي اولويت دار سال 1396 معاونت حقوقي و امور مجلس قرار دارد، تصريح كرد: در دستور العملي به ادارات كل آموزش و پرورش استان ها اعلام شده تا در صورتي كه مالكان اين نوع مدارس آمادگي دريافت ملك معوض را داشته باشند و آموزش و پرورش هم ملك مازاد داشته باشند، مي توانند به استناد تصويب نامه سال 1388 هيأت وزيران اقدام کنند.
معاون وزيرآموزش و پرورش بيان كرد: تعداد اين مدارس در سال‌هاي گذشته حدود 1000 ملك بوده كه اكنون به 119 ملك كاهش يافته است.
نجفي در خصوص چرايي پيدايش چنين املاكي خاطرنشان كرد: در سال هاي گذشته مسوولان فاقد صلاحيت محلي فضاهاي با كاربري آموزشي را در اختيار آموزش و پرورش قرار داده اند و آموزش و پرورش با صرف اعتبارات دولتي در آن احداث بنا كرده و به صورت مدرسه استفاده كرده است اما بعد مالكان با ارائه سند مالكيت و پيگيري موضوع در مرجع قضايي حكم خلع يد و قلع و قمع گرفته‌اند و بعضاً ‌اصرار به تعيين تكليف ملك يا اجراي رأي دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار