معاون حقوقی آموزش و پرورش اعلام کرد: بدهی ۸۵۰ میلیارد تومانی به فرهنگیان درباره حق مهدکودک

نجفی: تقویم آموزشی مدارس در شورای عالی آموزش‌ و پرورش در دست تهیه و بررسی است

تهران (پانا) - معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش از بدهی ۸۵۰ میلیارد تومانی به فرهنگیان درباره حق مهدکودک خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۰۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون حقوقی آموزش و پرورش اعلام کرد: بدهی ۸۵۰ میلیارد تومانی به فرهنگیان درباره حق مهدکودک

یوسف نجفی با حضور در استودیوالفبا در مورد تغییر تقویم آموزشی مدارس اظهار کرد: برای تغییر تقویم آموزشی لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس ارسال‌ شده بود. لایحه دولت با رویکرد محیط زیستی تهیه و تنظیم‌ شده بود اما این رویکرد، با نگاه کمیسیون آموزش و وزارت آموزش‌ و پرورش متفاوت بود.

وی ادامه داد: از این‌ رو لایحه در کمیسیون آموزش و تحقیقات و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هم رد و وزارت آموزش‌ و پرورش موظف شد با لحاظ کردن نیازهای آموزشی کشور و در مرحله بعد با درنظرگرفتن سایر اولویت‌ها، اقدام به تهیه تقویم آموزشی کند. این تقویم در شورای عالی آموزش‌ و پرورش در دست تهیه و بررسی است که پس از طی مراحل نهایی و طرح در هیئت دولت به‌صورت لایحه به مجلس ارسال خواهد شد.

تعداد شکایت‌هایی که از آموزش‌ و پرورش به دیوان عدالت اداری شده است

نجفی درباره تعداد شکایت‌هایی که از آموزش‌ و پرورش به دیوان عدالت اداری شده است اظهار کرد: در سال 95، 10376 و در سال 96، 12533 مورد شکایت شده است. وی گفت بیشترین شکایت‌ها در سال 96 مربوط به تبدیل وضعیت استخدامی است که به 834 مورد می‌رسد. بیشترین موارد اعتراض‌ها مربوط به اعتراض به احکام، گزینش، تخلفات اداری و احتساب سنوات خدمتی است.

وی درباره شکایت‌های مربوط به‌حق مهدکودک مادران شاغل گفت: از زمانی که این قانون در سال 86 تصویب‌شده است، به دلیل در نظر نگرفتن بودجه رفاهی برای فرهنگیان، قادر به پرداخت این حق نبودیم و تاکنون مبلغ 800 میلیارد تومان آموزش و پروش بابت پرداخت هزینه مهد به همکاران زن واجد شرایط بدهکار است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش‌ و پرورش درباره نحوه پرداخت این بدهی افزود: طبق توافقاتی که انجام‌شده است، مبلغ 800 میلیارد تومان از هزینه‌های فصل اول به فصل ششم انتقال می‌یابد تا در سال آینده بتوانیم این بدهی را پرداخت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار