بزرگداشت روزها، یادآوری مسوولیت پذیری و اخلاقی زندگی کردن است

مدیر دبیرستان شهدای صنایع کرک نوش آباد گفت: تکرار بزرگداشت روزهای 13 آبان برای دانش آموزان و 16 آذر برای دانشجویان، یادآوری دو اصل مسوولیت پذیری و اخلاقی زندگی کردن در جامعه است.

کد مطلب: ۶۹۱۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کاشان، "اعظم داداشی در آیین گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: رسالت همه پیامبران الهی طرح و پایه ریزی زندگی انسان بر پایه اخلاق، بوده که چون مطابق با فطرت انسان است ،مورد توجه همه بشریت در طول تاریخ قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: کمترین مسوولیت دانشجویان به عنوان شهروندان آگاه جامعه آینده، این است که نیازها و ضرورتهای جامعه را شناسایی کرده و برای حل آن چاره اندیشی کنند.

به گفته وی، از امروز که به عنوان یک دانشجو، زندگی جدیدی را شروع کرده اید، جایگاه خود را به خوبی بشناسید و برای یک زندگی بر پایه اخلاق و مسوولیت برای خدمت به همنوعان برنامه ریزی کنید زیرا فردی که در زندگی خود تعهد اخلاقی دارد، در شرایط سخت، دنبال بهانه نیست.

وی افزود: رسیدن به هر موفقیت در زندگی، نیازمند تلاش و برنامه ریزی است که زندگی می تواند وظیفه مدار یا اخلاق مدار تعریف شود و در این بین، زندگی اخلاق مدار، محدود به زمان و مکان و شرایط خاصی نیست و صاحب این اندیشه، همیشه از یک نشاط روحی و معنوی برخوردار است که برای وظیفه مداران قابل درک نیست.

وی تصریح کرد: حل مشکلات امروز جامعه، نیازمند تربیت و پرورش شهروند فرهنگی است که بتواند ظرفیت های خود را بشناسد، برای آینده خود طرح ریزی داشته باشد و بجای آنکه نگاهی به الگوهایی از بیرون داشته باشد ، با تکیه بر داشته علمی و فرهنگی خود، در جامعه ابراز حضور کند و شخصیت والا و اثربخش خود را معرفی کند.

مدیر دبیرستان شهدای صنایع کرک نوش آباد تاکید کرد: دانش آموز و دانشجو دو رسالت مهم بر دوش دارند. اول کسب و ارتقای اخلاق و دومی هم کسب علم و آگاهی است. فضای مدرسه و دانشگاه، فضای تعلیم و ترویج اخلاق، قانونمداری، صبر و مدارا است تا که دانش آموزان و دانشجویان تعامل و تحمل نقدها را تمرین کنند و در جامعه به کار بگیرند.

داداشی گفت: صبر و همکاری مدرسه، خانه باعث شد که در آزمون سراسری سال گذشته، از مجموع 38 دانش آموز دوره نظری 21 نفر و از مجموع 13 هنرجوی رشته طراحی و دوخت این مرکز نیز، شش نفر به مراکز آموزش عالی فنی و حرفه ای راه پیدا کنند.

در این آیین ضمن گرامیداشت روز دانشجو و میلاد حضرت محمد صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام، از فاطمه نجارزاده، زهرا تاج افروز،زهره آقازاده، فاطمه دشتی، مرضیه اکرامی، زینب محدث فرد، زهرا محمودی، زهرا رحمتی، زینب شیخی،زهرا غفورزاده، مطهره رسولی، لیلا سادات نقوی، فاطمه عباسی مقدم و مهدیه نجارزاده، برگزیدگان علمی این دبیرستان تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار