جلسه هماهنگی نشست توسعه گردشگری روستایی آذربایجان غربی برگزار شد

جلسه هماهنگی کمیته اجرایی نشست یک روزه توسعه گردشگری روستایی و عشایری آذربایجان غربی برای پی گیری و انجام آخرین هماهنگیهای برگزاری این نشست ، امروز در اداره کل برگزار شد .

کد مطلب: ۶۸۹۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، اعضای کمیته اجرایی نشست یک روزه توسعه گردشگری روستایی و عشایری آذربایجان غربی امروز صبح در این اداره کل تشکیل جلسه دادند تا آخرین هماهنگی ها و برنامه ریزی های بعمل آمده برای برگزاری نشست مذکور را بررسی نموده و وظایف هریک از دستگاههای اجرایی مشخص شود .

براساس این گزارش در این جلسه نمایندگان دستگاههای ذی ربط شامل دفتر امور روستایی استانداری ‌، امور عشایر،‌ حفاظت محیط زیست ، بنیاد مسکن و تعاون روستایی حضور داشتند .

در ابتدای این جلسه ، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با بیان اهمیت توسعه روستایی و عشایری گفت : یکی از سیاست کلی دولت این است که مهاجرت از روستاها به شهرها کاهش یابد و این امر نیز با ایجاد اشتغال بیشتر و رونق کسب و کار در مناطق عشایری مسیر می شود .

جلیل جباری افزود : بحث توسعه گردشگری روستایی اشتغالزایی مرتبط با آن ، مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی نیز می باشد مضاماً اینکه برای توسعه اقتصادی روستایی و عشایری در بخشهای مختلف از جمله گردشگری و صنایع دستی اعتبارات و تسهیلات خوبی از طرف صندوق توسعه ملی و بانک های عامل در نظر گرفته شده است .

او ادامه داد : هدف از برگزاری نشست پیش رو این است که طرح ها و موضوعات مختلف برای سرمایه گذاری و اعطای تسهیلات در حوزه گردشگری و صنایع دستی روستایی و عشایری معرفی شوند .

در این جلسه ، حسین امامی معاون گردشگری اداره کل نیز با ارائه کنداکتور پیشنهادی نشست گفت : یکی از بخشهای نشست یکروزه توسعه گردشگری روستایی و عشایری ، برپایی نمایشگاهی است که در آن دستاوردها و جاذبه های روستاها و عشایر استان معرفی شود .

در ادامه جلسه ، تبادل نظر اعضاء زمان و مکان نشست مذکور بیستم آذرماه در مجتمع فرهنگی ارشاد پیشنهاد شد و مقرر گردید که این موضوع جهت تایید نهایی به دفتر استانداری اعلام گردد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار