جانشین سپاه ناحیه فاروج:

نقش اعتیاد در جامعه همانند نقش آتش در جنگل است

جانشین سپاه ناحیه شهرستان فاروج در جلسه انجمن اولیاء و مربیان دبیرستان پسرانه جلال آل احمد شهرتیتکانلو گفت: جامعه مصداق جنگلی است که اگر معضل و مشکلی در آن ایجاد شود همانند آتشی است که در جنگل افتاده است.

کد مطلب: ۶۸۹۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، داود ناهید افزود:جامعه ای سالم، فعال و آگاه است که حس مشارکت، تعامل، همکاری و سازندگی در آن پویا باشد و لازمه آن این است که افراد در آن جامعه نقش خودشان را به خوبی ایفا نمایند.

ناهید در ادامه اظهار داشت: در هر جامعه ای که آمار اعتیاد بالا باشد منجر به افزایش آمار طلاق، فسادهای اخلاقی، سرقت ها، بزه ها، نزاع ها و ... خواهد شد و متاسفانه از 100 درصد زندانیان حدود 80 درصد و از هر 100 طلاق نیز حدود 70 درصد افراد معتاد هستند و این رابطه مستقیمی با کاهش یا افزایش آمار دارد.

جانشین سپاه ناحیه شهرستان فاروج با اشاره به نقش بسیج در کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: بسیج با همیاری و همکاری مردم می تواند با آسیب شناسی مشکلات جامعه و اجرای طرح کرامت در جهت مبارزه با اعتیاد و بحران های آن نقش بسیار مهمی را ایفا نماید و اقشار مختلف مردم نیز می توانند با هماهنگی و حمایت بسیج، راه پیمایی و حرکت های عمومی مبارزه با مواد مخدر را راه اندازی نمایند.

ناهید با بیان اینکه نگاه قهریه به مساله اعتیاد نداریم و به دنبال قضیه فرهنگی هستیم افزود: ایجاد اشتغال مناسب جهت فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر، تحت پوشش قراردادن خانواده ها و همکاری در ترک اعتیاد مبتلایان به مواد مخدر، حمایت های مالی در قالب تسهیلات به ترک کنندگان از محل اعتبارات ملی و بسیج سازندگی، ویزیت رایگان پزشکی جهت این خانواده ها، اصلاح برخی پروژه های عمرانی، ایجاد پارک، انجام تبلیغات دیواری در جهت فرهنگ سازی و احداث کمپ های ترک اعتیاد می تواند در جهت کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسیار مهمی را ایفا نماید.

وی در پایان گفت: زمانی می توانیم در این مساله به نتیجه ای برسیم که همه یک هدف مشترک داشته و نسبت به قضیه اعتیاد بی تفاوت نباشیم و در نهایت برای ایجاد یک جامعه سالم نیازمند تلاش و همیاری همگانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار