جلسه تنظیم سناریو و پیش مانور زلزله در مدارس آذربایجان شرقی/

علیزاده: آموزش مهارت های زندگی مورد تاکید سند تحول آموزش وپرورش است

جلسه تنظیم سناریو و پیش مانور زلزله در مدرسه شاهد مهدیه ناحیه 3 تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۷۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، مدیر سازمان دانش آموزی استان در جلسه تنظیم سناریوی نوزدهمین مانور زلزله در دبیرستان شاهد مهدیه ناحیه 3 تبریز اظهار کرد: اهمیت و هدف برگزاری مانور بر همگان مشخص است و ما می خواهیم آموزش های لازم به دانش آموزان که در لابلای کتب درسی نیستند،ارایه شود و مانور زلزله که دو سال است با رویکرد مشارکت مردم و همسایگان مجاور مدرسه برگزار می شود بهانه ای برای ارتباط بیشتر خانه و مدرسه باشد.

صمد علیزاده افزود: سازمان دانش آموزی استان در تمامی مواردی که قانون اجازه می دهد آماده همکاری با تمامی دستگاه ها برای نیل به اهداف تعلیم و تربیت است.

وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آموزش مهارت های زندگی تاکید زیادی شده است و هدف غایی نیز تربیت شهرو ندان خوب و با فرهنگ است.

دانش آموزان باید یاد بگیرند هیجان خود را کنترل کنند

نماینده نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرنگار پانا به اهداف اجرای مانور اشاره کرد و گفت: دانش آموزان باید از بابت انتظامی آموزش دیده و آماده شوند و احساس استرس و اضطراب نداشته باشند.

ایوب افراسیابی ادامه داد: همچنین دانش آموزان ضمن این که برای پناه گیری بیرون می دوند باید یاد بگیرند که هیجان خود را کنترل کنند و نسبت به دیگران بی تفاوت نباشند و در ارایه آمار به پلیس در کشف افراد مانده در زیر آوار کمک کنند.

وی گفت: بعد از بحران نیز باید یاد بگیرند که در محدوده های مشخص شده بایستند تا کمک های لازم ارایه شود.

شرکت 20 هزار دانش آموز در طرح اورژانس یار

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان نیز در این جلسه بیان کرد: تا کنون 20هزار نفر از دانش آموزان پایه نهم در طرح اورژانس یار شرکت کرده اند.

وحید شادی نیا ادامه داد: در این طرح احیای قلبی و ریوی که بحث تخصصی اقدامات اولیه است آموزش داده می شوند.

وی با اشاره به مانور زلزله در مدارس گفت: تیم های بحران و تخصصی در تمامی مدارسی که مانور را برگزار می کنند باید انتخاب شوند و فرمانده باید کلاه و کاور سفید داشته باشد.

اصغر شفائیه رییس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان در ادامه جلسه با اشاره به مشارکت اولیا در اجرای مانور زلزله گفت: آموزش های لازم به خانواده ها در قالب آموزش خانواده ارایه می شود.

در پایان این جلسه پیش مانور زلزله برای آمادگی و هماهنگی بیشتر در مدرسه شاهد مهدیه اجرا شد.

گفتنی است فردا چهارشنبه 8 آذرماه نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار" مدارس ایمن- جامعه تاب آور" همزمان با سراسر کشور در مدارس استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار