مدیر کل دامپزشکی استان مازندران خبرداد :

ضبط و معدوم سازی 12 تن فرآورده خام دامی فاسد توسط اداره کل دامپزشکی استان مازندران

خبرگزاری پانا: مدیر کل دامپزشکی استان مازندران گفت : بازرسین بهداشتی دامپزشکی استان مازندران در نیمه اول تعطیلی نوروزی حدود 12 تن فرآورده خام دامی فاسد را کشف و ضبط کردند.

کد مطلب: ۶۸۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ؛ مجید مختاری مدیر کل دامپزشکی استان مازندران اعلام کرد: در راستای اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی ویژه تعطیلات نوروزی کارشناسان بهداشتی دامپزشکی 5149 نوبت از واحدهای تولید ، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان را بازدید نموده و مقدار 119086 کیلوگرم فرآورده خام دامی را ضبط و معدوم نموده اند .

مختاری در ادامه افزود : اکیپ های ثابت مستقر در شبکه های دامپزشکی و اکیپ های سیار سطح استان در طول تعطیلات نوروزی با حضور کارشناسان ضمن سرکشی و نظارت بر نحوه عرضه مواد پروتئینی به شهروندان و مسافرین نوروزی با متخلفین برخورد می نمایند .

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران تصریح کرد : طرح کنترل نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مازندران ویژه نوروز 92 تا 17 فروردین ماه ادامه دارد و بازرسین بهداشتی در طول این ایام با تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی خود در مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی نظیر قصابیها ، مرغ و ماهی فروشی ها ، و کشتارگاههای دام و طیور ، کارخانجات لبنی ، سکوهای جمع آوری شیر ، رستوران ها و کارگاههای بسته بندی مواد پروتئینی تلاش می نمایند تا با نظارت بر نحوه عرضه این محصولات بتوانند سلامت غذایی با منشاء دامی را برای مسافرین نوروزی تامین نمایند .

وی در پایان خاطر نشان کرد : مسافرین نوروزی و شهروندان در این ایام در موقع خرید اینگونه محصولات به تاریخ تولید و انقضای محصول و همچنین کد پروانه بهره برداری از دامپزشکی توجه بیشتری نمایند و در صورت برخورد با چنین موارد عرضه غیر بهداشتی سریعاً با شبکه های دامپزشکی تماس حاصل نمایند تا اقدامات قانونی لازم معمول گردد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار