نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی:

ظرفیت علمی دانشگاه آزاد اراک پشتوانه تحول در مدیریت استان مرکزی است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک پشتوانه تحول در مدیریت استان مرکزی است.

کد مطلب: ۶۸۵۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، سید مهدی مقدسی در جلسه هم اندیشی با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی اراک، این دانشگاه را از یادگارهای ارزشمند مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی دانست و از آن به عنوان یک بنای خیر در جامعه اسلامی یاد کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک به عنوان یک دانشگاه بزرگ و برخوردار از پیشینه علمی مطلوب، جایگاه ارزشمندی در میان واحدهای دانشگاهی کشور دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک را سرمایه واقعی و با ارزش استان برای رقم زدن برنامه‌های توسعه همه جانبه دانست و افزود: توسعه همکاری‌های بین دانشگاهی و پرهیز از تعصبات بخشی و برقراری رابطه واقعی و هدفمند بین دانشگاه و سایر بخش‌های اجتماعی، متضمن رشد و توسعه استان در همه عرصه‌ها خواهد بود.

مقدسی با اشاره به ضرورت ایجاد تحول بنیادین در مدیریت شهری اراک اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برای ایجاد این تحول بهره‌گیری شود.

وی با بیان این که ظرفیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، پشتوانه تحول در مدیریت استان است، ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرای و مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر استان باید در راستای استفاده از خرد جمعی و تقویت اندیشه ورزی، نسبت به تشکیل اتاق‌های فکر اقدام نمایند که دانشگاه‌ها بهترین محمل برای این هدف محسوب می‌شوند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک نیز گفت: در استان مرکزی 12 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای اراک، ساوه، خمین، محلات زرندیه، تفرش، آشتیان، فراهان، کمیجان، دلیجان، نراق و جاسب فعالیت می کنند و علاوه بر آن چهار مرکز آموزشی وابسته به واحد اراک نیز در شهرهای آستانه، شازند، مهاجران و خنداب ایجاد و راه اندازی شده است.

عباسعلی حیدری با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند علمی و امکانات سخت افزاری مناسب در دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: شناسایی، ساماندهی و بهره‌گیری حداکثری از این ظرفیت‌های مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی را مهمترین ظرفیت برای توسعه استان دانست و بیان کرد: بسیاری از استادان این دانشگاه از چهره‌های علمی، ملی و صاحب اندیشه و تفکر در سطح کشور هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با تاکید بر نقش و اهمیت تعامل و ارتباط سازنده دانشگاه و جامعه اظهار اشت: برقراری و استحکام پیوند بین دانشگاه و جامعه می‌تواند توسعه همه جانبه استان را رقم بزند که این امر در گرو ایجاد بستر مناسب ارتباط و تعامل دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف اجتماعی با دانشگاه قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار