8 هزار تن کشمش در آذربایجان غربی تولید می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری حدود 8 هزار تن کشمش در استان تولید می شود.

کد مطلب: ۶۸۵۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه پیش بینی ها مبنی بر تولید 10 هزار تن کشمش در استان بود، اظهار کرد: امسال 8 هزار تن کشمش تولید شده که از میزان پیش بینی شده کمتر است.
وی افزود: سطح زیر کشت انگور باغات امسال 21 هزار و 266 هکتار بوده که از این میزان 16 هزار و 411 هکتار آبی و 4 هزار و 855 هکتار آن دیم است.


کریم زاده با بیان اینکه براساس برآورد انجام شده تولید انگور امسال 176 هزار و 265 تن است، تصریح کرد: براساس برآوردهای انجام شده سالانه نزدیک به 40 هزار تن از انگور تولیدی استان یعنی در حدود 23 درصد تبدیل به کشمش می شود که با توجه به فروش انگور تر در بازار، درسال جاری کشمش تولیدی استان درحدود 8 هزار تن است.


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به میزان کشمش صادراتی از استان تصریح کرد: سال گذشته بیش از دو هزار و 755 تن کشمش به کشورهای ترکیه، عراق صادر شده که درحدود 4 میلیون دلار ارزآوری داشته و پیش بینی ها در سال جاری نیز مبنی بر همین میزان است.


وی گفت: آذربایجان غربی در تولید کشمش مقام پنجم را در کشور به خود اختصاص داده است که بیشترین سهم به شهرهای ارومیه، میاندوآب و نقده تعلق دارد.


کریم زاده با بیان اینکه 22 واحد سبزه پاک کنی در استان با ظرفیت 35 هزار و 190 تن در حال فعالیت هستند، اظهارکرد: کشمش های تیزآبی، آفتابی و کالیفرنی ازانواع کشمش های تولیدی در استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار