رییس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد خبر داد:

تشکیل میز صادرات برای ورود محصولات دیجیتال ایرانی به بازارهای جهانی

رییس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد از تشکیل میز صادرات برای ورود محصولات دیجیتال ایرانی به بازارهای جهانی خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۴۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ سید مرتضی موسویان در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال که همزمان با پنجمین روز از این نمایشگاه عصر روز چهارشنبه و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با بیان اینکه هم اکنون ۱۷ هزار کانال در تلگرام و ۷۴ هزار سایت دارای نشان شامد شده اند، اظهار داشت: در این میان حدود چند هزار صفحه در شبکه های اجتماعی نیز در کشور شامد دریافت کرده اند.
مدیر یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در ادامه افزود: این طرح در ابتدا حمایت از مالکیت مادی و معنوی دارندگان محتوا و بستر را پشتیبانی می کند و در گام بعدی به مردم کمک می کند تا بتوانند در بستری ارتباط داشته باشند که با خود اظهاری و ارائه مشخصات لازم در چارچوب ضوابط تعیین شده فعالیت کنند.
وی با تاکید بر اینکه مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به هیچ عنوان اقدام به اعطای شامد به کانال ها، صفحات و سایت های فیلتر شده نخواهد کرد، گفت: باید توجه داشت که به هر بستری در فضای مجازی خارجی می توان شامد داد اما به بسترهای فیلتر شده در داخل کشور به هیچ عنوان شامد نخواهیم داد و این موضوع که عنوان شده مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به فیس بوک شامد ارائه می دهد را رد می کنم.
موسویان اظهار داشت: ما به لحاظ عملیاتی و فنی قادر خواهیم بود که به هر بستر انتشار محتوا در هر جای دنیا که در حال انتشار محتوا در بستر فضای مجازی باشد نشان شامد اعطا کنیم، اما منظور ما به هیچ عنوان شبکه ها یا سایت های فیلتر شده نیست و قانوناً به هیچ عنوان به آنها شامد نخواهیم داد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال خاطرنشان کرد: این طرح داوطلبانه بوده و لازم است در این باره خود افراد پیش قدم شوند اما در این میان بسترهای بیش از ۵ هزار دنبال کننده قانوناً موظف اند نسبت به اخذ شامد اقدام کنند.
وی با بیان اینکه این دوره از نمایشگاه رسانه های دیجیتال نسبت به دوره سال گذشته وسعتی سه برابر یافته است، ابراز داشت: تعداد ۴۴۲ شرکت و موسسه و ۱۲۰ استارتاپ در نمایشگاه حضور یافتند و باید توجه داشت در این نمایشگاه شاهد ارائه آخرین تکنولوژی ها هستیم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به برگزاری ۱۳۰ نشست تخصصی در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: افرادی که در استارتاپ ها شرکت کرده اند، خوش بینی بنده را نسبت به آینده در حوزه کسب و کار در فضای مجازی ایجاد کرده اند.
وی به تعداد ۵۴ شتاب دهنده در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: تعداد این شتاب دهنده ها باید افزایش یافته و قدرت آنها ارتقا یابد .
رئیس یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال یادآور شد: هم اکنون تعدادی از کشورها در حال سرمایه گذاری ملی هستند بطوریکه استارتاپ ها را از سایر کشورها جذب می کنند .
موسویان به دیگر اقدامات ویژه در یازدهمین دوره نمایشگاه رسانه های دیجیتال اشاره کرد و گفت: مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با یک شرکت خصوصی در راستای توسعه میز صادرات تفاهم نامه ای را منعقد کرد که این تفاهم نامه تبدیل به قرارداد می شود تا کشورهای هدف برای صادرات محصولات دیجیتال شرکت های داخلی هدایت شوند. قرار است با مطالعاتی که انجام می شود این موضوع در نمایشگاه سبیت آلمان نیز طی شود.
به گفته وی، در این نمایشگاه نمایندگانی از کشور ترکیه حاضر هستند که این مقدمه ای برای شروع فعالیت صادراتی است و برای سال آینده نیز برنامه دقیقی داریم تا بتوانیم مقدمات این امر را فراهم کنیم.
رئیس یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال به تفاهم نامه مرکز رسانه های دیجیتال با موسسه درسا اشاره کرد و افزود: در این باره تعداد ۵ مجتمع دیجیتال در حوزه استانی موظف به تولید محتوا شده اند.
به گفته این مسئول، نگرش و کار شبکه ای در کشور باید گسترده شود بطوریکه هزینه ها در این باره کاهش یابد این مهم در شبکه ملی فرهنگ انجام می شود.
وی نهضت ایجاد شده برای فراهم سازی فضایی امن، ایمن و سالم در فضای مجازی را نیازمند به مشارکت مردم دانست و اظهار داشت: به این منظور کمپین «فرهنگ یار» ایجاد شده است و مشارکت کنندگان در آن می توانند در صورت گستردگی فعالیت از معافیت های مالیاتی ، تخفیفات بیمه ای از سمت کارفرما ضمن آموزش اینکه چگونه در فضای مجازی محتوا ایجاد کنند برخوردار می شوند.
موسویان به تدوین کتاب «اجرای نمایشگاه» اشاره کرد و افزود: بر این اساس درصدد هستیم هر سال جهت برپایی نمایشگاه با بررسی نقاط ضعف و قوت بخشیدن به نقاط مثبت برپایی نمایشگاه را بهبود ببخشیم.
رئیس یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال یادآور شد: در نمایشگاه رسانه های دیجیتال آنچه که از اهمیت برخوردار بوده انعقاد قراردادها، تفاهم نامه ها، ایجاد هم گرایی ها، ادغام شرکت ها با یکدیگر است در این باره باید گفت مرکز فناوری اطلاعات در این ایام تعداد ۳ تفاهم نامه به امضاء رساند.
موسویان به برگزاری دومین ماراتن تولید محتوا در این نمایشگاه اشاره کرد و ابراز داشت: ما هم اکنون در برپایی نمایشگاه از استانداردهای بین المللی فاصله داریم و امید است که با رفع کاستی ها به استانداردها نزدیک شویم.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال و شرکت‌های فعال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه‌های دیجیتال از تاریخ ۲۰ الی ۲۶ آبان در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار