مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

پویش ملی "کاهش مصرف شکر و روزانه دو بار مسواک "اجرا می شود

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: این طرح جهت ترویج بهداشت دهان و دندان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای گروه هدف دانش آموزان در بهبود شاخص پوسیدگی دندان نقش مهمی خواهد داشت.

کد مطلب: ۶۸۲۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: امسال در استان برای اولین بار پویش ملی "کاهش مصرف شکر و روزانه دو بار مسواک "اجرا خواهد شد.
وی افزود: این طرح جهت ترویج بهداشت دهان و دندان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای گروه هدف دانش آموزان در بهبود شاخص پوسیدگی دندان نقش مهمی خواهد داشت و اجرای این پویش برای اولین بار در سال تحصیلی 97-96 جهت کاهش مصرف شکر و روزانه دوبار مسواک می باشد.
قاسمی ادامه داد: پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی است و بهترین زمان برای کنترل بیماری های دهان و دندان سنین 6 تا12 سالگی و بهترین مکان جهت دسترسی به این رده سنی مدارس ابتدایی می باشد. همچنین لزوم پیشگیری بر درمان و تکرار آموزش ها در سنین ابتدایی که زمان شکل گیری رفتارهای بهداشتی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: با توجه به اینکه نتایج ارزیابی های دانش آموزان استان در سال تحصیلی 94-95 حاکی از ان است که 68 درصد از دانش آموزان پایه اول ابتدایی،43 درصد از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی ،28 درصد از دانش آموزان پایه نهم و در کل 50 درصد از دانش آموزان ارزیابی شده دارای دندان پوسیده می باشند ،به همین منظور در این پویش مدیران،معاونین،معلمین و مراقبین سلامت براهمیت مسواک زدن و کاهش مصرف شکر به دانش آموزان نقش اصلی را عهده دار هستند.
گفتنی است در همین راستا برای کلیه مدارس پوستر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهیه و ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار