گردهمایی کارشناسان فرهنگی، هنری آموزش و پرورش آذربایجان شرقی/

علمی: مسابقات فرهنگی و هنری پرشورتر و متفاوت از سال گذشته برگزار شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: انتظار بر این است که به رقابتهای فرهنگی و هنری متفاوت از گذشته پرداخت شود و شاهد رشد چشمگیر در این بخش باشیم.

کد مطلب: ۶۸۰۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، طاهر علمی در گردهمایی کارشناسان فرهنگی و هنری نواحی و مناطق استان گفت: قیام عاشورا و فلسفه شکل گیری واقعه کربلا درسهایی ارزنده برای انسانهای آگاه و آزاده داشته و دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: مجموعه صف و ستاد باید هماهنگ و همسو با برنامه ها و پشتیبان هم عمل کنند چرا که در غیر این صورت اهداف محقق نخواهد شد.

وی افزود: یکی از رویکردهای برنامه های فرهنگی هنری باید به سمت دست ورزی باشد و دانش آموز بتواند آموخته های خود را عملیاتی و اجرایی نماید.

علمی ادامه داد: بعد دیگر رویکرد آموزشها دلورزیست این بدان مفهوم است که آموزشهای مد نظر با خواسته ها و تمایلات دانش آموزان همسو باشد چرا که تنها در اینصورت ایشان با رغبت فعالیتها را دنبال می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان عقل ورزی را بعنوان یکی دیگر از رویکردهای اهداف آموزشهای فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: باید مباحث فکر و اندیشه دانش آموزان را تحریک و حس کنجکاوی و نتیجه گیری را تقویت کند.

علمی افزود: انتظار بر این است که به رقابتهای فرهنگی و هنری متفاوت از گذشته پرداخت شود و شاهد رشد چشمگیر در این بخش باشیم.

وی ادامه داد: تمامی برنامه ها از جمله فیلم، تئاتر، سرود و ... مطالعه شده اجرا می شود و اهدافی را دنبال می کند و هرگز نباید بخشی کم اهمیت جلوه کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: اگر امروز شاهد افت سطح کیفی برنامه های آموزشی و پرورشی هستیم در سایه فاصله گرفتن از فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار