12 هزار دانش آموز در استان اصفهان، همیار طبیعت می شوند

کارشناس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان از اجرای طرح همیار طبیعت با شرکت دانش آموزان دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه این استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۸۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کاشان ، شهدخت امامزاده ای در آیین آغاز طرح همیار طبیعت در دبیرستان حضرت علی اصغر کاشان،اظهار کرد: در اجرای این طرح 12 هزار دانش آموز مدارس استان اصفهان پس از گذراندن آموزش های لازم، کارت همیار طبیعت دریافت می کنند که 500 نفر آنها، از دانش آموزان کاشان هستند.

وی تصریح کرد: به علت پراکندگی و گستره وسیع عرصه‌های مرتعی، جنگلی و بیابانی ، دولت به تنهایی قادر به حفاظت از این عرصه ها و مقابله با روند تخریب عرصه‌های منابع‌طبیعی نیست و از همین رو بهره مندی از توان و مشارکت مردم در این مسیر بسیار حائز اهمیت می باشد .

وی تاکید کرد: افزایش سطح دانش و بینش دانش آموزان در زمینه منابع‌ طبیعی ، تلاش در جهت توسعه فرهنگ حفظ عرصه‌های منابع‌ طبیعی و شناسائی و جلب مشارکتهای داوطلبانه برای حفاظت و احیای منابع‌طبیعی از جمله اهداف این طرح ملی است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان همیار طبیعت، در شکوفایی و سرسبزی محل زندگی خود سهیم می شوند و پس از شرکت در کلاس‌‌های آموزشی ترویج، با افزایش سطح آگاهی خود، در زمینه گسترش فرهنگ مراقبت از منابع‌طبیعی و خودداری از ریختن زباله در محیط زیست در بین مردم تلاش می کنند.

امامزاده ای گفت: شیوه های حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع‌طبیعی از جمله آموزش های همیار طبیعت است و اطلاع رسانی در صورت مشاهده آتش‌سوزی و تخلف هایی مثل تخریب و قاچاق محصولات جنگلی با شماره تلفن 1504 از وظایف همیاران طبیعت به شمار می‌رود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار