عضویت12 هزار دانش‌آموز کاشانی در طرح ملی محیط‌یار

کاشان(پانا)_سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کاشان با بیان اینکه طرح ملی ساعتی با محیط بان و محیط یار در بیش از 160 مدرسه ابتدایی و متوسطه شهرستان کاشان اجرا شده است، گفت: در این طرح بیش از 12 هزار دانش آموز و مربی، دوره های آموزش های زیست محیطی را فرا گرفته اند .

کد مطلب: ۸۱۵۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
عضویت12 هزار دانش‌آموز کاشانی در طرح ملی محیط‌یار

حسین خادمی در گفت وگو با پانا کاشان، اظهار کرد: با توسعه شهرنشینی، منابع زیادی، روزانه به عنوان زباله در طبیعت رها می شود که مصرف بی رویه منابع، یکی از عوامل تهدیدکننده محیط زیست به شمار می رود، بنابراین حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی باید به عنوان مسئولیت شهروندی در جامعه فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به روز زمین پاک در دوم اردیبهشت، افزود: درآستانه فرا رسیدن روز زمین پاک، نخستین کارگروه مدیریت پسماند شهرستان با محوریت بخش برزک و کمیته تخصصی مدیریت پسماند شهر جوشقان قالی با هدف اجرایی شدن طرح بی زباله با حضور ادارات ذیربط در بخشداری برزک و شهرداری جوشقان قالی برگزار شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: در راستای اجرای طرح ملی محیط یار،کارگاه آموزش مباحث زیست محیطی و حفظ طبیعت با حضور دانش آموزان در مدارس کاشان توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست برگزار شد.

وی تاکید کرد: دیدار مستمر دانش آموزان و دانشجویان از منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با حضور یگان حفاظت محیط زیست و کارشناسان با اجرای طرح بی زباله با شعار از خودمان شروع کنیم در سه ماهه آخر سال گذشته نیز از جمله اقدامات انجام شده جهت فرهنگسازی حفظ محیط زیست ، بوده است.

خادمی گفت: با هدف آموزش و نهادینه سازی فرهنگ زیست محیطی در سطح جامعه، فعالیت های مختلفی در روزهای طبیعت، زمین پاک، تنوع زیستی و هفته محیط زیست، هوای پاک و روز درختکاری از سوی واحد روابط عمومی و آموزش انجام شد.

به گزارش پانا، 22 آوریل مصادف با دوم اردیبهشت، به عنوان روز جهانی زمین پاک، نامگذاری شده که این روز فرصتی است تا بیندیشیم و تعهدات خود را برای مراقبت و حفاظت از زمین، هر چه بهتر و بیشتر به اجرا درآوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار