دبیر هیئت رئیسه مجلس:
باید توسعه فناوری اطلاعات از دانش آموزان آغاز شود
دبیر هیئت رئیسه مجلس گفت: باید آموزش و توسعه فناوری اطلاعات را از دانش آموزان و دانشجویان آغاز کنیم.
به گزارش خبرنگار پانا؛ غلامرضا کاتب به نقش فناوری اطلاعات در آموزش واشتغال کشور اشاره داشته و اظهار کرد: در افق ۲۰ساله نظام و برنامه ششم توسعه باید رتبه دوم منطقه در فناوری اطلاعات را داشته باشیم.
وی افزود:در بحث اشتغال در برنامه ششم توسعه باید هر سال ۰/۸درصد نرخ بیکاری کاهش یابد و این روند باید در طول برتانه تداوم داشته باشد.
دبیرهیئت رئیسه مجلس عنوان کرد: در احکام برنامه ششم توسعه اهدافی ترسیم شده که دولت باید به آن دست یابد و در این راستا تنها مجوزی که برای دولت صادر شده انتقال ارتباطات بوده است.
وی افزود: در دنیای اقتصادی کنونی راهی جز فناوری اطلاعات نیست کل درآمد ما حدود ۳۰میلیارد دلار بوده در حالی که شرکت های ICT درآمد حدود این رقم را دارند.
کاتب گفت: پژوهشکده فناوری اطلاعات باید روی این موضوع فکر کند و ریشه های ناکارآمدی آن را بداند در بسیاری از کشورهای پیشرفته فناوری اطلاعات از دانش آموزان آغاز می شود.
دبیر هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه فضای مجازی و اینترنت را به عنوان بزرگترین معضل می شناسیم، گفت: باید فرهنگ کشور را درست کنیم تا از این سرمایه ملی کشور به درستی استفاده شود.
کاتب اظهار کرد: فناوری اطلاعات نگاه جدیدی را ایجاد کرده تا با آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان همکاری کند و همانطور که اگر بخواهیم برای اشتغال چاره جویی کنیم باید برای اقتصاد پویا تلاش و در بخش فناوری اطلاعات نیز باید به آموزش و پرورش نگاه شود.
وی ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش یادگیری و یاددهی یک طرفه است اما اگر فضای مجازی به کمک آموزش بیاید معلم متکلم وحده نیست.
دبیر هیئت رئیسه مجلس گفت: برای اینکه یادگیری مشترک توسعه یابد و از معضل فضای مجازی رنج نبریم باید دانشجو و دانش آموز از ثمره فناوری اطلاعات استفاده کند و از آن کسب ثروت داشته باشد.
کاتب عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه به وزارت ارتباطات تکلیف کردیم روستاهای بالای بیست خانوار را تحت پوشش اینترنت ببرد تا در بخش سلامت، کشاورزی و سیستم بانکی از این خدمات بهره ببرند.
وی یادآور شد: باید موضوع بهره برداری فناوری اطلاعات در درون کشور را حفظ کنیم و از دانشگاه ها و دانش آموزان شروع کنیم و علم را دو سویه پیش ببریم.
ارسال دیدگاه