معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان :

فعالیتهای گسترده شهیده کمایی در جهت ارتقاء فرهنگ اسلامی زبانزد است

فعالیت های گسترده و تلاش های بی وقفه شهیده زینب کمایی در جهت ارتقاء فرهنگ اسلامی شاهین شهر زبانزد است.

کد مطلب: ۶۷۸۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، به مناسبت برگزاری یادواره شهیده زینب کمایی در روز 8 آبان در شاهین شهر گفتگویی با محمد جواد احمدی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان انجام شده است که در زیر به آن اشاره می کنیم.

_ جهت آگاهی بیشتر خوانندگان لطفا شهیده زینب کمایی را معرفی نمایید .

محمد جواد احمدی: زینب کمایی در خرداد ماه 1346 در شهر آبادان به دنیا آمد. مادرش زنی دل آگاه و علاقمند به قرآن و اهل بیت به خصوص امام حسین (ع) و حضرت زینب بود. پدر او به عنوان کارگر پالایشگاه نفت آبادان فعالیت می کرد. وی دوران دبستان و راهنمایی را در آبادان سپری کرد. از کلاس سوم ابتدایی تحت تاثیر تربیت آگاهانه مادر و شرکت در جلسات قرآن، حجاب اسلامی را انتخاب کرد. او پس از پیروزی انقلاب در مدرسه راهنمایی و مسجد محله به فعالیت های فرهنگی و تربیتی مشغول شد. گرایش به دیدگاه های حضرت امام خمینی (ره) تاثیر عمیقی در نوع نگاه زینب به زندگی و ادامه فعالیت های این شهید بر جای گذاشت.

با شروع جنگ تحمیلی در سال 1359 به همراه خانواده مجبور به ترک شهر آبادان شد. پس از مهاجرت به اصفهان و سپس شاهین شهر در سایه حمایت های مادرش به فعالیت های فرهنگی از جمله شرکت در کلاس های اعتقادی جامعه زنان و عضویت در بسیج و فعالیت های پرورشی و تربیتی دبیرستان 22 بهمن شاهین شهر پرداخت. به دلیل فعالیت های گسترده او و تلاش های بی وقفه اش جهت ارتقاء فرهنگ اسلامی شاهین شهر پس از شش ماه درشب اول فروردین سال 1361 در راه بازگشت از مسجد تا خانه توسط اعضای منافقین ربوده و به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از سه روز جستجوی نیروهای امنیتی و خانواده کشف شد.

منافقین در طی ارسال نامه و تماس تلفنی مسئولیت ترور زینب را برعهده گرفتند. زینب چهارده ساله همراه با شهدای فتح المبین در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد .

_ هدف از برگزاری این یادواره چیست ؟ کدام دستگاه ها ونهادها درامر برگزاری مشارکت دارند .

محمد جواد احمدی: هدف از برگزاری شهید زینب کمایی و 36 هزار شهید دانش آموز کنتور تکریم و تعظیم خانواده های شهید است. برگزاری چنین یادواره هایی روح بلند شهیدان همیشه جاوید را خشنود و سبب می شود تا راه آنها همیشه روشن و پررهرو باقی بماند. اثرات مثبت ایمان وجهاد خالصانه دانش آموزان شهید را نسل امروز درک کند و دانش آموزان امروز در تداوم راه شهدا و باانگیزه وهدف خاص که آنها برای احیای دین مبین اسلام تلاش کردند گام های موثر و مثبتی را بردارند.

این برنامه با همکاری اداره کل آموزش وپرورش سازمان بسیج دانش آموزی، سپاه اصفهان صاحب الزمان (عج) ، بنیاد شهید، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، استانداری، حوزه هنری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شهرداری اصفهان، فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار می شود.

_ به نظر شما برگزاری چنین یادواره هایی چقدر می تواند در بین نسل نوجوان وجوان انقلاب خصوصا دانش آموزان تاثیر گذار باشد؟

محمد جواد احمدی: نمونه بازری از ایثار و پیشنهادات طلبی برای نسل امروز است که این شهدا اسطوره های پایداری ومقاومت هستند که پای بند به اعتقادات دینی درحمایت از امام و رهبری مهمترین وصیت آنها به دانش آموزان است. این شهدا با توجه به اینکه شاگردان مکتب امیرالمومنین (ع) هستند در امور اعتقادی و سیاسی و اجتماعی الگوهای عملی برای همه اقشار بویژه جوانان ودانش آموزان هستند که با اتکاءایشان به حضرت علی (ع) و داشتن روحیه بسیجی را که تنها امیرالمومنین داشت یعنی علی گونه زندگی کردن و حمایت از رسالت و ولایت سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

با برگزاری این یادواره ها یاد و خاطره شهدا برای نسل امروز واکاوی و بازگو شود تا زمینه ساز ظهور مهدی موعود(عج) گردد.

_ چنانچه در این خصوص مطلبی یا صحبتی با همکاران و دانش آموزان دارید بفرمایید.

محمد جواد احمدی: در پایان هیچ مکتبی بالاتر و بهتر از اسلام هیچ آموزه ای بهتر از قرآن و معلمی بهتر از حضرت رسول (ص) نیست. همه شهدا بویژه شهدای شاخص در این مکتب رشد کرده و بالنده شوند.

ما به عنوان متولیان فرهنگ در آموزش وپرورش وظیفه داریم این اسطوره های مردانگی، شجاعت، ایثار و عزت مندی را به نوجوانان و جوانان شناسانده و رفتار و الگوهای آنها را در قاب رسانه های دیداری و نوشتاری به نسل امروز آموزش دهیم و با بهره گیری از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که برگرفته از آموزه های قرآن، سنت و روش پیامبر رهنمودهای امام راحل و منویات مقام معظم رهبری است اصل و اساس آن تربیت انسانهای مقدی، آرمان گرا، شهادت طلب را پاسخگوست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار