مدیرکل آموزش و پرورش تهران:

یک هزار و 700 مدرسه نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: از مجموع حدود 4 هزار مدرسه پایتخت، یک هزار و 700 مدرسه آن نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند.

کد مطلب: ۶۷۶۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، عباسعلی باقری روز سه شنبه در شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: برای تامین فضاهای آموزشی موردنیاز، احداث 600 باب مدرسه جدید در پایتخت ضروری است.
وی اظهار کرد: همچنین از مجموع حدود 4 هزار مدرسه پایتخت، یک هزار و 700 مدرسه آن نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند.
باقری تصریح کرد: از این تعداد 700 مدرسه در بافت فرسوده قرار دارند و نیازمند بازسازی هستند. ساختمان 100 مدرسه دیگر نیز نیازمند مرمت و مقاوم سازی هستند.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، از سوی دیگر و با درنظر گرفتن طرح تفضیلی، بسیاری از مدارس شهر تهران در حاشیه معابر پرخطر(بزرگراهها) و غیراستاندارد احداث شده اند.
وی افزود: حدود 18 درصد دانش آموزان شهر تهران در مدارس غیردولتی و 73 درصد در مدارس دولتی و مابقی در مدارس خاص مشغول تحصیل هستند.
وی در خصوص وضعیت مربیان و معلمان شهر تهران نیز گفت: آموزش و پرورش شهر تهران با توجه به اجرایی شدن نظام جدید آموزشی و افزوده شدن یک سال به دوره ابتدایی، به جذب 5 هزار معلم نیاز دارد.
وی در خصوص آسیب های اجتماعی مدارس شهر تهران نیز اظهار کرد: میزان رفتارهای پرخطر دانش آموزان پسر شهر تهران در مقطع متوسطه 19.7 درصد و خشونت دختران دانش آموز پایتخت 19.6 درصد است.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، براساس تحقیقات انجام شده 66 درصد دانش آموزان پایتخت مشکلات خود را به جای خانواده با دوستان خود مطرح و از آنها کمک و مشاوره می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار