انگیزه تحصیلی 34 درصد پیشرفت تحصیلی را فراهم می‌کند

هوش، پشتکار، انگیزه ، پیشینه و خودکارآمدی تحصیلی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت تحصیلی هستند که انگیزه تحصیلی 34 درصد پیشرفت تحصیلی را فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۶۷۶۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، اولین نشست از سلسله نشست‌های مادران دریایی که توسط فرهنگسرای نوجوان و فرهنگسرای سپاهانشهر به صورت مشترک تدارک دیده شد، در باغ بانوان پردیس با حضور بی نظیر مادران برگزار شد.

غلامرضا نیکراهان مشاور تحصیلی گفت: هدف از تحصیل باید ابزار باشد و اگر راه گم شود تحصیل فقط هدف خواهد شد در صورتیکه هدف از علم‌آموزی ساختن انسان‌های مفید است.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ گذشته تحصیل ارزش داشت، اظهار کرد: 2500 سال پیش در زمان هخامنشیان جوانان از کشورهای دیگر فرار می‌کردند و برای تحصیل به ایران می‌آمدند حالا باید دید چه اتفاقی افتاده که فرزندان ما درس نمی‌خوانند.

این روانشناس با بیان اینکه خانواده‌ها درس خواندن را به فرزندانشان برای نان در آوردن و کار پیدا کردن معرفی می‌کنند، تصریح کرد: کودکان و نوجوانان مرد عنکبوتی، سوپرمن و بتمن را الگوهای زندگی خودشان می‌دانند اما می‌شود مرد عنکبوتی را همان جراحی معرفی کرد که هر روز جان چندین نفر را نجات می‌دهد در اینصورت بچه‌ها کار او را با ارزش می‌دانند.

نیکراهان ادامه داد: دانشجویان دانشگاه هاروارد برای ورود به کتابخانه صف می‌بندند، چون اعتقاد دارند برای تغییر زندگی خود و جامعه‌شان باید روزی 8 ساعت مطالعه و 10 ساعت کار کنند در واقع اگر به کودکان روزانه 1 ساعت کار علمی آموزش داده نشود در آینده نمی‌توانند 10 ساعت کار علمی کنند.

وی انگیزه تحصیلی را موتور علم دانست و گفت: هوش، پشتکار، انگیزه و پیشینه و خودکارآمدی تحصیلی، از مهم‌ترین عوامل پیشرفت تحصیلی هستند که انگیزه تحصیلی 34 درصد پیشرفت تحصیلی را فراهم می‌کند.این روانشناس در ادامه تصریح کرد: اگر تشییع جنازه مسلمانی هم‌زمان با کلاس و بحث علمی باشد و کسی باشد که آن مسلمان را دفن کند، باید در جلسه علمی شرکت کرد چون ارزش علم و دانشمندی که می‌تواند جامعه را نجات دهد با بقیه قابل مقایسه نیست.این روانشناس با بیان ضرورت اداراک شایستگی فرزندان توسط والدین خاطرنشان کرد: نگرش نسبت به مدرسه و معلم، نظارت والدین بر درس خواندن، انتظارشان از موفقیت فرزندان، کیفیت ارتباط با آن‌ها و سبک فرزندپروری مقتدر از موارد ایجاد انگیزه تحصیلی توسط خانواده‌ها برای فرزندان است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار