ایجاد بستری جدید برای تقویت خلاقیت در دوران کودکی

یک کارشناس آموزشی از بکارگیری روشی جدید برای هماهنگی نیمکره های مغز و ارتقای سطح خلاقیت و تمرکز در کودکان و نوجوانان خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۵۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، مراسم تقدیر از نفرات برگزیده دوره های سوروبان با روش یادگیری اسمارت آکادمی با حضور نفرات برگزیده این دوره صبح امروز در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.

در این مراسم بهجو کارشناس آموزشی عنوان کرد: این طرح برگرفته از روش های ژاپنی بوده و اهدافی نظیر ایجاد خلاقیت، تقویت حافظه تصویری و بصری، افزایش قدرت تمرکز، افزایش سرعت عمل در تصمیم گیری، افزایش اعتماد به نفس که موجب احساس رضایت در فرد می شود و محاسبه ذهنی سریع را دنبال می کند.

وی ادامه داد: با آمادگی کامل در اجرای این روش های آموزشی می توان مبتکران، مدیران، کارآفرینان خوبی برای آینده جامعه خود بسازیم.

این کارشناس آموزشی تصریح کرد: براساس تحقیقات ۹۵درصد کودکان با توجه به آموزه های کتاب درسی فقط به تقویت نیمکره چپ مغز می پردازند در حالی که نیمکره رایت که مرکز خلاقیت بود چندان تقویت نمی شود که می توان با اجرای روش سوروبان هماهنگی بین حواس بدن و نیمکره های مغزی را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه این روش برای تمامی افراد قابل استفاده است، گفت: با توجه به اینکه حدود ۴سال از ورود این برنامه به کشور می گذرد فعلا جمعیت هدف گروه سنی ۴تا ۱۶بوده که تلاش می کنیم نخبگان کشور با روش های آموزشی جدید افزایش دهیم.

بهجو با اشاره به اینکه این فعالیت تحت نظارت آموزش و پرورش در حال اجرا است، عنوان کرد: دوره های آموزشی در برخی مدارس و فرهنگسرای تهران در حال انجام بوده و گام به گام روش های ذهنی و تقویت خلاقیت با کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود که این امر اعتماد به نفس قابل ملاحظه ای برای زندگی آتی دانش آموزان به همراه دارد.

این کارشناس آموزشی با بیان اینکه مسابقات سوروبان در سطح بین المللی نیز برگزار می شود، یادآور شد: این روش بیش از توجه به آموزش مساله پرورش توانایی های کودکان و نوجوانان را مورد توجه قرار داده است و صرفا نگاه حافظه محوری ندارد.

گفتنی است؛ در این مراسم از نفرات برتر در سطوح مختلف این دوره آموزشی با لوح تقدیر و اهدای جوایزی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار