تفکیک قوا به معنی دوری و جدایی آنها از یکدیگر نیست

استاندار قزوین گفت: تفکیک قوا به معنی دوری و جدایی آنها از یکدیگر نیست بلکه در نظام ما هر سه قوه اهداف مشترکی را دنبال می کنند و به دنبال اعتلای نظام و کشور هستند.

کد مطلب: ۶۷۵۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان قزوین که پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول رییس قوه قضاییه در سالن عدالت دادگستری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از تلاش آقای انصاری در طول هفت سال خدمتشان در استان تشکر می‌کنم که براساس گفته مدیران، تعامل خوبی با همه دستگاه‌ها و نهادها در جهت خدمت به مردم داشتند.

وی بیان کرد: حجت الاسلام قدرتی از قضات و مدیران با سابقه کشور هستند یقیناً این همدلی و هم افزایی که در دوره خدمت آقای انصاری وجود داشته در این دوره نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

زاهدی در ادامه گفت: در قانون اساسی سه قوه اصلی تمشیت امور را برعهده گرفته اند و حوزه کاری آنها مشخص شده و استقلال کامل در انجام وظایف و امور دارند اما این به معنای جدایی آنها با یکدیگر نیست.

زاهدی اضافه کرد: تفکیک قوا به معنای منفک بودن دستگاه ها از هم نیست و این موضوع در اصل برای تقسیم کارها و به منظور سهولت امور و پیشبرد بهتر کارها صورت گرفته است.

استاندار قزوین با بیان اینکه در هر قوه و دستگاهی که باشیم وظیفه ما خدمت به مردم و جامعه است، افزود: در قدیم تمامی امور شامل قانونگذاری، نظارت و اجرا در دست یک فرد بود اما با تحول جامعه،نیاز به تخصصی کردن امور خود را نشان داد که جمهوری اسلامی نیز این مهم و تفکیک قوا را پذیرفته است.

استاندار قزوین تصریح کرد: در استان ما بین مسئولان سه قوه قضاییه مقننه و مجریه و سایر نهادها همدلی و همفکری بالایی وجود دارد که این امیدواریم این رویه تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: از هر همکاری برای پیشبرد اهداف کلی نظام و سیاست های قوه قضائیه در استان قزوین دریغ نمی کنیم و در خدمت رسانی به مردم و جامعه نهایت تلاش خود رابه کار خواهیم بست.

استاندار قزوین در پایان گفت: وحدت و همدلی در قزوین از وضعیت مطلوبی برخوردار است و با همکاری وهمدلی دستگاه ها این سرمایه را در استان افزایش خواهیم داد.

در این آیین، از خدمات جمال انصاری رئیس سابق دادگستری کل قزوین تجلیل و حجت الاسلام نورالله قدرتی به عنوان رئیس جدید این دستگاه معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار