مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی:

هفتمین جشنواره شکرگذاری برداشت انگور هزاوه برگزار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: هفتمین جشنواره شکرگذاری برداشت انگور روستای هزاوه اراک ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 27 مهر ماه برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۷۴۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، سید محمد حسینی افزود: در حاشیه این مراسم که با همت و همکاری اهالی روستای هزاوه، دهیاری و بخشداری مرکزی و به مدت یک هفته در محل آستان مقدس امامزاده سلطان احمد(ع) برگزار خواهد شد نمایشگاه عرضه محصولات و فرآورده های انگور نیز دایر می شود.

وی ادامه داد: هر ساله مردم سراسر استان و بسیاری از گردشگران کشور برای شرکت در این جشنواره به روستای هزاوه سفر می کنند و پیش بینی می شود امسال هم استقبال مطلوبی از این جشنواره صورت گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: شیره انگور و فن و مهارت تهیه آن در هزاوه بدلیل استفاده از خاکی خاص در این عمل منحصر به فرد بوده و به همین دلیل رنگ شیره تولیدی این روستا سفید است که در فرآورده های مشابه نقاط دیگر کشور مانند ندارد.

حسینی در خصوص اهمیت انگور در زندگی اهالی هزاوه اظهار داشت: در هزاوه زندگی مردم با انگور اجین شده به گونه ای که اهالی جز پرورش انگور و کار در تاکستان ها شغل دیگری اختیار نمی کنند و چنان این در هم تنیدگی بین تاک و فرهنگ روستا قوی است که با نگاهی به نقشه هوایی این روستا متوجه خواهیم شد که این روستای باغ- روستا است و در اصل بافت مسکونی با باغ های انبوه انگور احاطه شده است.

انگور، شیره انگور، شربت انگور، ترخینه و باسلوق مهمترین تولیدات هزاوه و از سوغات مهم شهرستان اراک است..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار