پوشش 10 هزار دانش آموز در خوزستان در بنیاد علوی

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: 10 هزار دانش آموز دوره دوم متوسطه و پیش دانشگاهی در خوزستان برای سال تحصیلی 97- 96، تحت پوشش بنیاد علوی قرار گرفتند.

کد مطلب: ۶۷۴۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، محمد تقی زاده اظهار کرد: در راستای ارتقای تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و نیز ارتقاء سطح پذیرفته شدگان کنکور در سال تحصیلی جاری 5 هزار و 72 دانش آموز پیش دانشگاهی، 2 هزار و 420 دانش آموز پایه یازدهم متوسطه و 2 هزار و 420 دانش آموز پایه دهم متوسطه در خوزستان تحت پوشش برنامه های بنیاد علوی قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه این دانش آموزان همگی از مناطق محروم خوزستان و با ضریب محرومیت های 6 تا 9 هستند، گفت: ایذه با یک هزار و 147 دانش آموز از بیشترین آمار دانش آموزی و بستان با 109 دانش آموز از کمترین آمار دانش آموزی در برنامه های بنیاد علوی برخوردار هستند.
تقی زاده گفت: بنیاد علوی زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری است و فعالیت های خیرخواهانه خوبی در مدارس محروم کشور انجام می دهد و همه ساله توزیع رایگان کتاب های درسی، برگزاری های کلاس های تقویتی و کنکور، انجام مشاوره های تحصیلی و برگزاری آزمون های دوره ای برای ارتقای سطح عملی دانش آموزان محروم را در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه بورسیه تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به این دانش آموزان نیز از برنامه های بنیاد علوی است، تصریح کرد: فعالیت های بنیاد علوی در افزایش انگیزه تحصیلی و میزان آگاهی دانش آموزان بسیار مؤثر است.
گفتنی است؛ بنیاد علوی در سال گذشته نیز9 هزار و 900 نفر از دانش آموزان خوزستانی را تحت پوشش قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار